Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti
Ozbiljniji istraživački interes psihologa za rješavanje matematičkih problema započeo je još s Thorndikeom (1922), a svoj procvat doživio je s razvojem kognitivne psihologije. Uz vrlo raznolike interese istraživača (od komparativnih analiza ljudskog i životinjskog ponašanja do razvojnih istraživanja...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314875/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju , Hrvatsko psihološko društvo, 2005 |
Glavni autor: | Vlahović-Štetić, Vesna (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03310naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2005 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)233818 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Vlahović-Štetić, Vesna | |
245 | 1 | 0 | |a Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti / |c Vlahović-Štetić, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Children and math - what adults can learn | |
300 | |a 16-16 |f str. | ||
520 | |a Ozbiljniji istraživački interes psihologa za rješavanje matematičkih problema započeo je još s Thorndikeom (1922), a svoj procvat doživio je s razvojem kognitivne psihologije. Uz vrlo raznolike interese istraživača (od komparativnih analiza ljudskog i životinjskog ponašanja do razvojnih istraživanja na bebama ili međukulturalnih usporedbi) najveći broj autora usmjeren je na neformalno i formalno učenje i poučavanje matematike. Kako je matematika po svojim zahtjevima vrlo heterogena, tako je postavljen čitav niz modela koji pokušavaju objasniti dječji uradak u različitim vrstama zadataka. Najveći broj istraživanja bio je usmjeren na problemske matematičke zadatke zbrajanja i oduzimanja i danas već imamo jasne i empirijski potvrđene modele u tom području. Potvrđena je važnost sljedećih faktora za uspješan dječji uradak: matematičko-logičkih sposobnosti, verbalnog razumijevanja, razumijevanja konteksta zadatka i vještine računanja. Važna posljedica istraživanja je utjecaj na školsku praksu. Naime, danas znamo da rezultati poučavanja matematike ovise o više čimbenika, pri čemu su sigurno najznačajniji razvojna obilježja učenika i način poučavanja. Kognitivna psihologija obrazovanja i razvojna psihologija odgovaraju na pitanja što djeca određene dobi mogu i znaju, koje su njihove najčešće greške i zašto se događaju. U posljednje vrijeme brojna su istraživanja dječjih strategija pri rješavanju zadataka, pa naša istraživanja dječjeg matematičkog uratka osim rezultata u brojenju, razumijevanju pojmova u zbrajanju i rezultata u problemskim zadacima provjeravaju i dječje strategije u tim vrstama zadataka. Dječje strateško razmišljanje omogućava nam razumijevanje procesa rješavanja matematičkih problema. Na temelju rezultata istraživanja psiholozi mogu puno reći o tome kako poučavanje matematike učiniti djeci svrhovitijim, bližim, a time djelotvornijim. Većina će se učitelja i profesora složiti da je cilj poučavanja matematike steći uporabno znanje važno za život, a ne samo za školu. Psiholozi su prikupili mnoga relevantna znanja koja, u suradnji s matematičarima, mogu olakšati taj proces. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130413 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a matematika, problemski matematički zadaci, djeca |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a math, mathematical word problems, children |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Dani Ramira i Zorana Bujasa (17 ; 2005) (15.12.-17.12.2005. ; Zagreb, Hrvatska) |t XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts |d Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju , Hrvatsko psihološko društvo, 2005 |n Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša |g str. 16-16 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Znanstveni - Plenarno - Sazetak | ||
999 | |c 314875 |d 314873 |