Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti

Ozbiljniji istraživački interes psihologa za rješavanje matematičkih problema započeo je još s Thorndikeom (1922), a svoj procvat doživio je s razvojem kognitivne psihologije. Uz vrlo raznolike interese istraživača (od komparativnih analiza ljudskog i životinjskog ponašanja do razvojnih istraživanja...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314875/Details
Matična publikacija: XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts
Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju , Hrvatsko psihološko društvo, 2005
Glavni autor: Vlahović-Štetić, Vesna (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03310naa a2200217uu 4500
008 131111s2005 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)233818 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna 
245 1 0 |a Djeca i matematika - što odrasli mogu naučiti /  |c Vlahović-Štetić, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Children and math - what adults can learn 
300 |a 16-16  |f str. 
520 |a Ozbiljniji istraživački interes psihologa za rješavanje matematičkih problema započeo je još s Thorndikeom (1922), a svoj procvat doživio je s razvojem kognitivne psihologije. Uz vrlo raznolike interese istraživača (od komparativnih analiza ljudskog i životinjskog ponašanja do razvojnih istraživanja na bebama ili međukulturalnih usporedbi) najveći broj autora usmjeren je na neformalno i formalno učenje i poučavanje matematike. Kako je matematika po svojim zahtjevima vrlo heterogena, tako je postavljen čitav niz modela koji pokušavaju objasniti dječji uradak u različitim vrstama zadataka. Najveći broj istraživanja bio je usmjeren na problemske matematičke zadatke zbrajanja i oduzimanja i danas već imamo jasne i empirijski potvrđene modele u tom području. Potvrđena je važnost sljedećih faktora za uspješan dječji uradak: matematičko-logičkih sposobnosti, verbalnog razumijevanja, razumijevanja konteksta zadatka i vještine računanja. Važna posljedica istraživanja je utjecaj na školsku praksu. Naime, danas znamo da rezultati poučavanja matematike ovise o više čimbenika, pri čemu su sigurno najznačajniji razvojna obilježja učenika i način poučavanja. Kognitivna psihologija obrazovanja i razvojna psihologija odgovaraju na pitanja što djeca određene dobi mogu i znaju, koje su njihove najčešće greške i zašto se događaju. U posljednje vrijeme brojna su istraživanja dječjih strategija pri rješavanju zadataka, pa naša istraživanja dječjeg matematičkog uratka osim rezultata u brojenju, razumijevanju pojmova u zbrajanju i rezultata u problemskim zadacima provjeravaju i dječje strategije u tim vrstama zadataka. Dječje strateško razmišljanje omogućava nam razumijevanje procesa rješavanja matematičkih problema. Na temelju rezultata istraživanja psiholozi mogu puno reći o tome kako poučavanje matematike učiniti djeci svrhovitijim, bližim, a time djelotvornijim. Većina će se učitelja i profesora složiti da je cilj poučavanja matematike steći uporabno znanje važno za život, a ne samo za školu. Psiholozi su prikupili mnoga relevantna znanja koja, u suradnji s matematičarima, mogu olakšati taj proces. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130413 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a matematika, problemski matematički zadaci, djeca  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a math, mathematical word problems, children  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Dani Ramira i Zorana Bujasa (17 ; 2005) (15.12.-17.12.2005. ; Zagreb, Hrvatska)  |t XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa : knjiga sažetaka = 17th Ramiro and Zoran Bujas’ Days : abstracts  |d Zagreb : Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju , Hrvatsko psihološko društvo, 2005  |n Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša  |g str. 16-16 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Plenarno - Sazetak 
999 |c 314875  |d 314873