Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja

U radu se identificira i problematizira hijatus između didaktičkih modela ili/i teorija didaktičkog djelovanja, s jedne strane, i znanstvenih, empirijskih istraživanja nastave (njem. Unterrichtswissenschaft), s druge strane. Različite su tradicije i teorijsko-metodološke postavke ovih pristupa. Među...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315144/Details
Matična publikacija: Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers
Rijeka : Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, 2001
Glavni autor: Marko Palekčić (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02533naa a2200205uu 4500
008 131111s2001 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)287623 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Marko Palekčić 
245 1 0 |a Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja /  |c Marko Palekčić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research 
300 |a 64-80  |f str. 
520 |a U radu se identificira i problematizira hijatus između didaktičkih modela ili/i teorija didaktičkog djelovanja, s jedne strane, i znanstvenih, empirijskih istraživanja nastave (njem. Unterrichtswissenschaft), s druge strane. Različite su tradicije i teorijsko-metodološke postavke ovih pristupa. Međutim, i jedan i drugi pristup imaju istovjetan cilj - poboljšavanje nastavne prakse. Ovaj cilj proistječe i iz poimanja didaktike kao praktične teorije nastave. Pokušaji da se navedeni hijatus nadiđe pozivanjem na Petersenovo "pedagoško istraživanje činjenica" autor određuje nedostatnima. Umjesto toga predlaže didaktičko teorijsko utemeljenje empirijskih istraživanja nastave s metodologijom primjerenom naravi didaktičkih situacija i procesa. Polazna točka didaktičkih istraživanja treba biti jasno precizirano didaktičko teorijsko (spoznajno) pitanje. Samo ona empirijska istraživanja koja su orijentirana ka akumulaciji didaktičke spoznaje, a ne potvrđivanju spoznaje drugih znanosti, mogu se nazivati uistinu didaktičkim znanstvenim istraživanjima. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja, promjena polazišta u istraživanjima, specifikum didaktičke spoznaje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research ; Change of starting poimts in research, specific phenomena of didactic cognition  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Međunarodni znanstveni kolokvij Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja (27-28.04.2001. ; Opatija, Hrvatska)  |t Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers  |d Rijeka : Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, 2001  |n Rosić, Vladimir  |z 953-6104-37-7  |g str. 64-80 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad 
999 |c 315144  |d 315142