Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja
U radu se identificira i problematizira hijatus između didaktičkih modela ili/i teorija didaktičkog djelovanja, s jedne strane, i znanstvenih, empirijskih istraživanja nastave (njem. Unterrichtswissenschaft), s druge strane. Različite su tradicije i teorijsko-metodološke postavke ovih pristupa. Među...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315144/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers Rijeka : Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, 2001 |
Glavni autor: | Marko Palekčić (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02533naa a2200205uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2001 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)287623 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Marko Palekčić | |
245 | 1 | 0 | |a Teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja / |c Marko Palekčić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research | |
300 | |a 64-80 |f str. | ||
520 | |a U radu se identificira i problematizira hijatus između didaktičkih modela ili/i teorija didaktičkog djelovanja, s jedne strane, i znanstvenih, empirijskih istraživanja nastave (njem. Unterrichtswissenschaft), s druge strane. Različite su tradicije i teorijsko-metodološke postavke ovih pristupa. Međutim, i jedan i drugi pristup imaju istovjetan cilj - poboljšavanje nastavne prakse. Ovaj cilj proistječe i iz poimanja didaktike kao praktične teorije nastave. Pokušaji da se navedeni hijatus nadiđe pozivanjem na Petersenovo "pedagoško istraživanje činjenica" autor određuje nedostatnima. Umjesto toga predlaže didaktičko teorijsko utemeljenje empirijskih istraživanja nastave s metodologijom primjerenom naravi didaktičkih situacija i procesa. Polazna točka didaktičkih istraživanja treba biti jasno precizirano didaktičko teorijsko (spoznajno) pitanje. Samo ona empirijska istraživanja koja su orijentirana ka akumulaciji didaktičke spoznaje, a ne potvrđivanju spoznaje drugih znanosti, mogu se nazivati uistinu didaktičkim znanstvenim istraživanjima. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a teorijsko-metodološka (ne)utemeljenost didaktičkih istraživanja, promjena polazišta u istraživanjima, specifikum didaktičke spoznaje |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Theoretical and methodological (Lack of) Founfations of Didactics Research ; Change of starting poimts in research, specific phenomena of didactic cognition |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Međunarodni znanstveni kolokvij Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja (27-28.04.2001. ; Opatija, Hrvatska) |t Teorijsko-metodološka utemeljenost pedagoških istraživanja : međunarodni znanstveni kolokvij : zbornik radova = Theoretical and methodological foundation of educational research : international scientific colloquium : collection of scientific papers |d Rijeka : Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, 2001 |n Rosić, Vladimir |z 953-6104-37-7 |g str. 64-80 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad | ||
999 | |c 315144 |d 315142 |