Kad u matematici više zapravo znači manje: Razvoj uspješnosti i analiza dječjih pogrešaka pri rješavanju problemskih matematičkih zadataka
Rješavanje problemskih matematičkih zadataka učenicima često pričinjava poteškoće, a istraživanja pokazuju da su im oni teži od odgovarajućih brojčanih zadataka. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati kako se tijekom školovanja mijenja uspješnost učenika nižih razreda osnovne škole u rješavanju raz...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315262/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja Zagreb : Školska knjiga, 2007 |
Glavni autori: | Pavlin-Bernardić, Nina (-), Rovan, Daria (Author), Vlahović-Štetić, Vesna |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03002naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2007 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)314935 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Pavlin-Bernardić, Nina |9 753 | |
245 | 1 | 0 | |a Kad u matematici više zapravo znači manje: Razvoj uspješnosti i analiza dječjih pogrešaka pri rješavanju problemskih matematičkih zadataka / |c Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a When in math more means less: Children's achievement and errors in solving mathematical word problems | |
300 | |a 122-122 |f str. | ||
520 | |a Rješavanje problemskih matematičkih zadataka učenicima često pričinjava poteškoće, a istraživanja pokazuju da su im oni teži od odgovarajućih brojčanih zadataka. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati kako se tijekom školovanja mijenja uspješnost učenika nižih razreda osnovne škole u rješavanju različitih vrsta problemskih zadataka, te kakve pogreške djeca pritom čine. Korišteni su zadaci promjene, u kojima zbrajanje ili oduzimanje uzrokuje uvećanje ili umanjenje početne količine, i zadaci usporedbe, u kojima treba pronaći razliku između dva statična skupa U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika prvog (N=49), drugog (N=83), trećeg (N=78) i četvrtog (N=75) razreda osnovne škole. Ispitivanje je provedeno individualno, a učenici su pored rješenja za svaki zadatak trebali objasniti i na koji način su zadatak riješili. Pokazalo se da su učenicima prvog i drugog razreda zadaci usporedbe teži od zadataka promjene, dok učenici trećeg i četvrtog razreda podjednako dobro rješavaju ove dvije vrste zadataka. Od prvog do četvrtog razreda poboljšava se uradak i u zadacima usporedbe i u zadacima promjene, no dok su u zadacima usporedbe razlike između sve četiri skupine značajne, u zadacima promjene među učenicima trećeg i četvrtog razreda nema statistički značajne razlike. Analizirane su pogreške koje učenici čine pri rješavanju problemskih zadataka te je utvrđeno da se neke pogreške češće javljaju pri rješavanju zadataka usporedbe, dok su neke karakteristične za zadatke promjene. Rezultati su komentirani pod vidom lingvističkih modela rješavanja problemskih zadataka, a raspravljen je i njihov značaj za školsku praksu. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a problemski matematički zadaci, djeca |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a mathematical word problems, children |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Rovan, Daria |4 aut |9 771 | |
700 | 1 | |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut |9 791 | |
773 | 0 | |a 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa (13.-15.12.2007. ; Zagreb, Hrvatska) |t 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja |d Zagreb : Školska knjiga, 2007 |n Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana |z 978-953-175-302-9 |g str. 122-122 |w ffzg.(HR-ZaFF)219886 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 315262 |d 315260 |