Razumijevanje fenomenologije promjene kao ključ razvoja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse vrtića

Brojni svjetski i domaći izvori pokazuju da kvalitetniju odgojno-obrazovnu praksu određene škole (vrtića) nije moguće postići jednokratnim , parcijalnim ili povremenim uvođenjem inovacija. Propisivanje promjena i pokušaji njihove linearne, mehaničke primjene u odgojno-obrazovnoj praksi proizlaze iz...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315307/Details
Matična publikacija: Pedagogija - prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007
Glavni autor: Slunjski, Edita (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02538naa a2200217uu 4500
008 131111s2007 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)325006 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Slunjski, Edita 
245 1 0 |a Razumijevanje fenomenologije promjene kao ključ razvoja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse vrtića /  |c Slunjski, Edita. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Understanding of change phenomenology as a key of developing better quality of educational practice in kindergarten 
300 |a 652-661  |f str. 
520 |a Brojni svjetski i domaći izvori pokazuju da kvalitetniju odgojno-obrazovnu praksu određene škole (vrtića) nije moguće postići jednokratnim , parcijalnim ili povremenim uvođenjem inovacija. Propisivanje promjena i pokušaji njihove linearne, mehaničke primjene u odgojno-obrazovnoj praksi proizlaze iz neprihvaćanja složene, multidimenzionalne, dinamične i nelinearne prirode te prakse, tj. nedovoljnog razumijevanja fenomenologije promjene. Proces unapređenja odgojno-obrazovne prakse i mijenjanja kurikuluma treba voditi računa o specifičnoj, jedinstvenoj kulturi određene odgojno-obrazovne ustanove i utjecati na sve dimnezije njezine kulture. Središnji dio procesa promjena odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma škole (vrtića) predstavlja stvaranje uvjeta za razvoj novih vrijednosti, stajališta i načina razmišljanja učitelja (odgajatelja). Kontinuirana prilika upoznavanja postojećih i razvoja novih vrijednosti i stajališta, te razumijevanje svrhe promjena, učiteljima (odgajateljima) omogućuje izgrađivanje novih odgojno-obrazovnih strategija i pristupa, i šire gledano, razvoj novog oblika njihova profesionalizma. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1772 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a društvo, škola, uloga učitelja u suvremenoj školi, interakcijsko-komunikacijski aspekt odgoja, međuljudski odnosi, odnos učitelj-učenik, kompetencija učitelja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a society, school, teacher role in contemporary school, interactional and comunicational aspect of education, teacher-pupil relation, teacher competence  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Prvi kongres pedagoga Hrvatske (19.-21-09.2007. ; Zagreb, Hrvatska)  |t Pedagogija - prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja  |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007  |n Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven  |z 978-953-99167-1-6  |g str. 652-661 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 315307  |d 315305