Vrijednosti učitelja kao temelj odgojno-obrazovnog procesa

Vrijednosti, koje se mogu shvatiti kao sklop apstraktnih ideja o tome što je dobro, ispravno i poželjno pa predstavljaju svojevrsno mjerilo za prosudbu ljudi, pojava i događaja, moguće je razmatrati i na osobnoj razini (osobne vrijednosti) i na razini društva (društvene vrijednosti). Društvene se vr...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315312/Details
Matična publikacija: Kompetencije i kompetentnost učitelja
Sveučilište Josipa Jurja Strosmmayera ; Učiteljski fakultet u Osijeku ; Kherson State University Kherson, Ukraine, 2007
Glavni autor: Slunjski, Edita (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02312naa a2200217uu 4500
008 131111s2007 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)326503 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Slunjski, Edita 
245 1 0 |a Vrijednosti učitelja kao temelj odgojno-obrazovnog procesa /  |c Slunjski, Edita. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Teachers values as foundation of educational process 
300 |a 491-499  |f str. 
520 |a Vrijednosti, koje se mogu shvatiti kao sklop apstraktnih ideja o tome što je dobro, ispravno i poželjno pa predstavljaju svojevrsno mjerilo za prosudbu ljudi, pojava i događaja, moguće je razmatrati i na osobnoj razini (osobne vrijednosti) i na razini društva (društvene vrijednosti). Društvene se vrijednosti značajno odražavaju na definiranje odgojnih vrijednosti, jer se upravo putem odgoja nastoji afirmirati određeni društveni sustav vrijednosti i postići reprodukcija postojećeg društva. Humana i demokratična škola temelji se na demokratičnim vrijednostima poput slobode, ravnopravnosti, međusobnog uvažavanja, suodlučivanja učenika u odgojno-obrazovnom procesu i drugih, no njih je u odgojno-obrazovnoj praksi teško ostvariti. Kvalitetnu odgojno-obrazovnu praksu u školi nije moguće ostvariti proglašavanjem novih vrijednosti jer njihovo deklarativno prihvaćanje ne mora rezultirati kvalitetnim promjenama odgojno-obrazovne prakse. Praksom upravlja sustav implicitnih vrijednosti i uvjerenja svakog učitelja koji se ponekad naziva ''folk-uvjerenjima učitelja'', ''slikom učitelja o djetetu'', ''implicitnim teorijama učitelja'' ili ''mentalnim modelima''. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1772 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a učitelj, vrijednosti učitelja, odgojne vrijednosti, odgojno-obrazovni proces,  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a teacher, teachers value, educational values, educational process  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Kompetencije i kompetentnost učitelja (18-19.04.2007. ; Osijek, Hrvatska)  |t Kompetencije i kompetentnost učitelja  |d Sveučilište Josipa Jurja Strosmmayera ; Učiteljski fakultet u Osijeku ; Kherson State University Kherson, Ukraine, 2007  |n Babić, Nada  |z 978-953-6965-11-3  |g str. 491-499 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 315312  |d 315310