O velikome mehanizmu povijesti, ili o njegovim aporijama. Elizabetinci, Ivšić, Kott: unakrsno čitanje
U radu se Ivšičeva drama Kralj Gordogan nastoji interpretirati u ključu Kottova poimanja « velikoga mehanizma povijesti» . Prvo se analiziraju dosezi Ivšićeve tragigroteskne dramaturgije, i to u kontekstu europske ranonovovjekovne tragičke dramaturgije, posebice elizabetinske, odno...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315358/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Komparativna povijest hrvatske književnosti : zbornik radova VIII. (Hrvatska književnost prema europskim /emisija i recepcija/ 1940.-1970.) sa znanstvenog skupa Split : Književni krug, 2007 |
Glavni autor: | Rafolt, Leo (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02137naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2007 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)334308 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Rafolt, Leo | |
245 | 1 | 0 | |a O velikome mehanizmu povijesti, ili o njegovim aporijama. Elizabetinci, Ivšić, Kott: unakrsno čitanje / |c Rafolt, Leo. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The Great Mechanism of History, or its Aporias. The Elisabethans, Ivšić, Kott: Cross-reading | |
300 | |a 35-49 |f str. | ||
500 | |a Biblioteka Knjiga Mediterana | ||
520 | |a U radu se Ivšičeva drama Kralj Gordogan nastoji interpretirati u ključu Kottova poimanja « velikoga mehanizma povijesti» . Prvo se analiziraju dosezi Ivšićeve tragigroteskne dramaturgije, i to u kontekstu europske ranonovovjekovne tragičke dramaturgije, posebice elizabetinske, odnosno u kontekstu postavangardističke tradicije "preobražene farse". Ključ za takvo čitanje je književnoantropološki, jer Gordogan se poima kao politički subverzivan dramski tekst koji eksploatira semantiku klasičnih dramskih oblika kako bi uspostavio vezu sa suvremenošću 40-ih godina. Takva se dramaturgija, konačno, proglašava iznimno inovativnom u hrvatskoj dramskoj književnosti prve polovice 20. stoljeća, a tek usputno se zahvaća problematika kazališne recepcije toga komada (drama je dugo bila rezervirana isključivo za amaterske i radijske izvedbe). | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a Jan Kott, Radovan Ivšić, kulturalni materijalizam, tetar moć |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Jan Kott, Radovan Ivšić, cultural materialism, theatre of power |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Znanstveni skup Komparativna povijest hrvatske književnosti (8 ; 2005) (22.-23.09.2005 ; Spit, Hrvatska) |t Komparativna povijest hrvatske književnosti : zbornik radova VIII. (Hrvatska književnost prema europskim /emisija i recepcija/ 1940.-1970.) sa znanstvenog skupa |d Split : Književni krug, 2007 |n Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužanić, Vinka |z 953-163-277-4 |g str. 35-49 | |
942 | |c RZB |u 1 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Poster - CijeliRad | ||
999 | |c 315358 |d 315356 |