Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma

Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, su – konstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti ka...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315597/Details
Matična publikacija: Djetinjstvo, razvoj i odgoj
Zadar : Sveučilište u Zadru Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, 2003
Glavni autori: Petrović-Sočo, Biserka (-), Slunjski, Edita (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02232naa a2200217uu 4500
008 131111s2003 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)345776 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Petrović-Sočo, Biserka 
245 1 0 |a Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma /  |c Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Traditional and Modern Understanding of Pre-school Curriculum 
300 |a 19-24  |f str. 
520 |a Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, su – konstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njima. I to na način i u vrijeme u koje samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njihov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma i uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a kurikulum, predškolski odgoj, odgojitelj  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a curriculum, preschool education, pre-school teacher  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Slunjski, Edita  |4 aut 
773 0 |a Djetinjstvo, razvoj i odgoj (23.-24. svibnja 2003. ; Zadar, Hrvatska)  |t Djetinjstvo, razvoj i odgoj  |d Zadar : Sveučilište u Zadru Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, 2003  |n Bacalja, R.  |z 953-99229-1-7  |g str. 19-24 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad 
999 |c 315597  |d 315595