Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, su – konstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti ka...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315597/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Djetinjstvo, razvoj i odgoj Zadar : Sveučilište u Zadru Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, 2003 |
Glavni autori: | Petrović-Sočo, Biserka (-), Slunjski, Edita (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02232naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2003 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)345776 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Petrović-Sočo, Biserka | |
245 | 1 | 0 | |a Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma / |c Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The Traditional and Modern Understanding of Pre-school Curriculum | |
300 | |a 19-24 |f str. | ||
520 | |a Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, su – konstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njima. I to na način i u vrijeme u koje samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njihov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma i uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a kurikulum, predškolski odgoj, odgojitelj |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a curriculum, preschool education, pre-school teacher |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Slunjski, Edita |4 aut | |
773 | 0 | |a Djetinjstvo, razvoj i odgoj (23.-24. svibnja 2003. ; Zadar, Hrvatska) |t Djetinjstvo, razvoj i odgoj |d Zadar : Sveučilište u Zadru Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, 2003 |n Bacalja, R. |z 953-99229-1-7 |g str. 19-24 | |
942 | |c RZB |u 1 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad | ||
999 | |c 315597 |d 315595 |