Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja

Posljednjih se godina u svijetu, kao i u našoj zemlji, sve više govori o razvoju kritičkog mišljenja kao krajnjem cilju obrazovnog procesa. Kritičko mišljenje nije jednostavno jedan način mišljenja, ono je cjeloviti pristup razumijevanju kako davati smisao svijetu i uključuje mnoge dijelove: misliti...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316148/Details
Matična publikacija: Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
Jastrebarsko : Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje, 2008
Glavni autor: Kamenov, Željka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03269naa a2200205uu 4500
005 20131205134601.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)408464 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 717  |a Kamenov, Željka 
245 1 0 |a Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja /  |c Kamenov, Željka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Communication techniques for active learning and critical thinking 
300 |a 187-188  |f str. 
520 |a Posljednjih se godina u svijetu, kao i u našoj zemlji, sve više govori o razvoju kritičkog mišljenja kao krajnjem cilju obrazovnog procesa. Kritičko mišljenje nije jednostavno jedan način mišljenja, ono je cjeloviti pristup razumijevanju kako davati smisao svijetu i uključuje mnoge dijelove: misliti aktivno, pažljivo istraživati situacije postavljanjem pitanja, misliti nezavisno, gledati situacije s različitih stajališta, potkrepljivati različita gledišta argumentima - podacima i razlozima, raspravljati o idejama na organizirani način (Chaffee, 1996). Razvoj takvog mišljenja može se postići uvođenjem cjelovitih promjena u organizaciji nastavnog gradiva i pristupu nastavnika obrazovnom procesu i učenicima, a one se temelje na osnovnom razlikovanju dviju osnovnih orijentacija u poučavanju (Ramsden, 1992). Jedno je poučavanje usmjereno na prijenos informacija, a drugo je poučavanje usmjereno na poticanje aktivnog učenja. Aktivno učenje podrazumijeva visoki stupanj učenikove samostalnosti i samoregulacije u učenju te primjenu strategija i vještina koje omogućuju uočavanje bitnog u gradivu, analizu i usporedbu informacija, njihovo povezivanje s već postojećim znanjima i kritičku prosudbu njihova značenja (Vizek-Vidović i sur., 2005). Takvo je učenje povezano s dubinskim pristupom učenju, usmjerenom na postizanje razumijevanja i ostvarenje smisla. U okviru programa « Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje» koji se već 10 godina provodi u Hrvatskoj u organizaciji Foruma za slobodu odgoja, razvijene su mnoge tehnike koje nastavnicima omogućuju poticanje aktivnog učenja i kritičkog mišljenja kod svojih učenika. U radionici će se prikazati neke od ovih tehnika, primijenjene upravo za nastavu hrvatskog jezika, kao što su tehnika procesnog pisanja, tehnika RAFT i tehnika Pitanja autoru. Naglasak će se staviti i na promijenjenu ulogu nastavnika u obrazovnom procesu usmjerenom na poticanje aktivnog učenja, te na komunikacijske vještine koje takva promijenjena uloga zahtijeva. 
546 |a HRV 
693 |a aktivno učenje, kritičko mišljenje, komunikacijske vještine, tehnike poučavanja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a active learning, critical thinking, communication skills, teaching techniques  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 2. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika (06. - 10. 11. 2008. ; Poreč, Hrvatska)  |t Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama  |d Jastrebarsko : Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje, 2008  |n Češi, Mirjana ; Barbaroša-Šikić, Mirela  |z 978-953-191-370-6  |g str. 187-188 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Strucni - Plenarno - Sazetak  |t 1.13 
999 |c 316148  |d 316146