Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja
Posljednjih se godina u svijetu, kao i u našoj zemlji, sve više govori o razvoju kritičkog mišljenja kao krajnjem cilju obrazovnog procesa. Kritičko mišljenje nije jednostavno jedan način mišljenja, ono je cjeloviti pristup razumijevanju kako davati smisao svijetu i uključuje mnoge dijelove: misliti...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316148/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama Jastrebarsko : Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje, 2008 |
Glavni autor: | Kamenov, Željka (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03269naa a2200205uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205134601.0 | ||
008 | 131111s2008 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)408464 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 717 |a Kamenov, Željka | |
245 | 1 | 0 | |a Komunikacijske tehnike za poticanje aktivnog učenja i razvoj kritičkog mišljenja / |c Kamenov, Željka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Communication techniques for active learning and critical thinking | |
300 | |a 187-188 |f str. | ||
520 | |a Posljednjih se godina u svijetu, kao i u našoj zemlji, sve više govori o razvoju kritičkog mišljenja kao krajnjem cilju obrazovnog procesa. Kritičko mišljenje nije jednostavno jedan način mišljenja, ono je cjeloviti pristup razumijevanju kako davati smisao svijetu i uključuje mnoge dijelove: misliti aktivno, pažljivo istraživati situacije postavljanjem pitanja, misliti nezavisno, gledati situacije s različitih stajališta, potkrepljivati različita gledišta argumentima - podacima i razlozima, raspravljati o idejama na organizirani način (Chaffee, 1996). Razvoj takvog mišljenja može se postići uvođenjem cjelovitih promjena u organizaciji nastavnog gradiva i pristupu nastavnika obrazovnom procesu i učenicima, a one se temelje na osnovnom razlikovanju dviju osnovnih orijentacija u poučavanju (Ramsden, 1992). Jedno je poučavanje usmjereno na prijenos informacija, a drugo je poučavanje usmjereno na poticanje aktivnog učenja. Aktivno učenje podrazumijeva visoki stupanj učenikove samostalnosti i samoregulacije u učenju te primjenu strategija i vještina koje omogućuju uočavanje bitnog u gradivu, analizu i usporedbu informacija, njihovo povezivanje s već postojećim znanjima i kritičku prosudbu njihova značenja (Vizek-Vidović i sur., 2005). Takvo je učenje povezano s dubinskim pristupom učenju, usmjerenom na postizanje razumijevanja i ostvarenje smisla. U okviru programa « Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje» koji se već 10 godina provodi u Hrvatskoj u organizaciji Foruma za slobodu odgoja, razvijene su mnoge tehnike koje nastavnicima omogućuju poticanje aktivnog učenja i kritičkog mišljenja kod svojih učenika. U radionici će se prikazati neke od ovih tehnika, primijenjene upravo za nastavu hrvatskog jezika, kao što su tehnika procesnog pisanja, tehnika RAFT i tehnika Pitanja autoru. Naglasak će se staviti i na promijenjenu ulogu nastavnika u obrazovnom procesu usmjerenom na poticanje aktivnog učenja, te na komunikacijske vještine koje takva promijenjena uloga zahtijeva. | ||
546 | |a HRV | ||
693 | |a aktivno učenje, kritičko mišljenje, komunikacijske vještine, tehnike poučavanja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a active learning, critical thinking, communication skills, teaching techniques |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a 2. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika (06. - 10. 11. 2008. ; Poreč, Hrvatska) |t Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskog jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama |d Jastrebarsko : Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje, 2008 |n Češi, Mirjana ; Barbaroša-Šikić, Mirela |z 978-953-191-370-6 |g str. 187-188 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Strucni - Plenarno - Sazetak |t 1.13 | ||
999 | |c 316148 |d 316146 |