Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda

Na uzorku od 330 učenika i učenica osmih razreda osnovnih škola primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.) kojim su ispitane implicitne teorije inteligencije. U opisu inteligentnih osoba navode osobine koje se mogu kategorizirati u kognitivne sposobnosti (28%), praktičnu intel...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316294/Details
Glavni autori: Kopić, Kristina (-), Vranić, Andrea (Author), Zarevski, Predrag
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02452naa a2200253uu 4500
005 20131205140109.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)414931 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Kopić, Kristina 
245 1 0 |a Implicitne teorije inteligencije učenika osmih razreda /  |c Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Implicit theories of intelligence in 8th graders 
300 |f str. 
520 |a Na uzorku od 330 učenika i učenica osmih razreda osnovnih škola primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.) kojim su ispitane implicitne teorije inteligencije. U opisu inteligentnih osoba navode osobine koje se mogu kategorizirati u kognitivne sposobnosti (28%), praktičnu inteligenciju (27%), interpersonalne osobine (18%), motivaciju (10%), « akademsku» inteligenciju i verbalne sposobnosti (8%) te ostale osobine ličnosti i fizičke karakteristike (8%). Najveći dio sudionika smatra da na inteligenciju u podjednakoj mjeri utječu naslijeđe i okolina (64%), da je inteligenciju moguće mnogo povećati (57%), da prvenstveno školovanje može znatno povećati inteligenciju (51%), da uspjeh u školovanju znatno ovisi o inteligenciji (49%), kao i uspjeh u poslu (61%), da je inteligencija najvažnija za školski uspjeh u matematici (45%) i fizici (25%), da nema spolnih razlika u inteligenciji u njihovoj (48%), niti u odrasloj dobi (45%), te da su osobe najinteligentnije između 21. i 39. godine (43%), tj. u periodu rane zrele dobi. Pojedini aspekti implicitnih teorija inteligencije pokazuju očekivane, ali razmjerno niske povezanosti logičnog trenda. Ovo je prvo istraživanje te vrste u Hrvatskoj na uzrastu ranih adolescenata. Najznačajniji je rezultat da učenici imaju formirane implicitne teorije inteligencije vrlo slične onima maturanata srednjih škola, što znači da se razmjerno rano razvijaju koncepti o inteligenciji. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1417 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a inteligencija, implicitne teorije, ITI-VIII  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intelligence, implicit theory, ITI-VIII  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a XVI Dani psihologije u Zadru (29– 31.05. 2008. ; Zadra, Hrvatska) 
700 1 |9 1013  |a Vranić, Andrea  |4 aut 
700 1 |9 1006  |a Zarevski, Predrag  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Ostalo - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 316294  |d 316292