Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece
Jezične vještine djetetu omogučuju izražavanje vlastitih osjećaja i misli, zastupanje vlastitih ideja i interesa, druženje s drugom djecom i odraslima i učenje, predstavljajući most prema gotovo svakom aspektu djetetova života. Većina predškolske djece nauče razumjeti i koristiti govorni jezik bez i...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316405/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu 2007 |
Glavni autori: | Slunjski, Edita (-), Šagud, Mirjana (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02536naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2007 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)426680 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Slunjski, Edita | |
245 | 1 | 0 | |a Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece / |c Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Literal contents as a component of the encouraging language environment of preschool children | |
300 | |a 119-128 |f str. | ||
520 | |a Jezične vještine djetetu omogučuju izražavanje vlastitih osjećaja i misli, zastupanje vlastitih ideja i interesa, druženje s drugom djecom i odraslima i učenje, predstavljajući most prema gotovo svakom aspektu djetetova života. Većina predškolske djece nauče razumjeti i koristiti govorni jezik bez izravne instrukcije, za što je potrebno bogato jezično okruženje. Takvo okruženje djeci omogućuje raznovrsno korištenje jezika u kontekstu koji je za njih svrhovit, stupanje u raznovrsne socijalne interakcije s drugom djecom, te kvalitetnu komunikaciju s odraslima koji ih tretiraju kao ravnopravne partnere. Poticajno jezično okruženje predstavlja sastavnicu kvalitetnog prostorno- materijalnog i kvalitetnog socijalnog okruženja vrtića, što znači da je djeci potrebno omogućiti korištenje različitih materijala za razvoj jezika, ali i stjecanje raznovrsnih jezičnih iskustava kroz interakcije sa starijim i mlađim vršnjacima i podržavajućim odgajateljem. U radu je prikazano akcijsko istraživanje provodeno u tri vrtića, kojim se radilo na stvaranju kvalitetnijih uvjeta za odgoj, učenje i jezični razvoj djece, kao aspekt njihova cjelovitog razvoja. U tom se istraživanju najveća pozornost posvećivala razvoju istraživačkih i refleksivnih umijeća odgajatelja, kao ključne alatke boljeg razumijevanja i kvalitetnog mijenjanja njihove odgojne prakse. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1772 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a književni sadržaji, tradicionalan i suvremeni metodički pristup, učenje djece |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a literal contents, traditional and contemporary methodical approach, child's learning |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Šagud, Mirjana |4 aut | |
773 | 0 | |a Dječja književnost u odgoju i obrazovanju (25.04.2007. ; Čakovec, Hrvatska) |t Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu |d 2007 |g str. 119-128 | |
942 | |c RZB |u 1 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad | ||
999 | |c 316405 |d 316403 |