Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece

Jezične vještine djetetu omogučuju izražavanje vlastitih osjećaja i misli, zastupanje vlastitih ideja i interesa, druženje s drugom djecom i odraslima i učenje, predstavljajući most prema gotovo svakom aspektu djetetova života. Većina predškolske djece nauče razumjeti i koristiti govorni jezik bez i...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316405/Details
Matična publikacija: Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu
2007
Glavni autori: Slunjski, Edita (-), Šagud, Mirjana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02536naa a2200229uu 4500
008 131111s2007 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)426680 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Slunjski, Edita 
245 1 0 |a Književni sadržaji kao sastavnica poticajnog jezičnog okruženja predškolske djece /  |c Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Literal contents as a component of the encouraging language environment of preschool children 
300 |a 119-128  |f str. 
520 |a Jezične vještine djetetu omogučuju izražavanje vlastitih osjećaja i misli, zastupanje vlastitih ideja i interesa, druženje s drugom djecom i odraslima i učenje, predstavljajući most prema gotovo svakom aspektu djetetova života. Većina predškolske djece nauče razumjeti i koristiti govorni jezik bez izravne instrukcije, za što je potrebno bogato jezično okruženje. Takvo okruženje djeci omogućuje raznovrsno korištenje jezika u kontekstu koji je za njih svrhovit, stupanje u raznovrsne socijalne interakcije s drugom djecom, te kvalitetnu komunikaciju s odraslima koji ih tretiraju kao ravnopravne partnere. Poticajno jezično okruženje predstavlja sastavnicu kvalitetnog prostorno- materijalnog i kvalitetnog socijalnog okruženja vrtića, što znači da je djeci potrebno omogućiti korištenje različitih materijala za razvoj jezika, ali i stjecanje raznovrsnih jezičnih iskustava kroz interakcije sa starijim i mlađim vršnjacima i podržavajućim odgajateljem. U radu je prikazano akcijsko istraživanje provodeno u tri vrtića, kojim se radilo na stvaranju kvalitetnijih uvjeta za odgoj, učenje i jezični razvoj djece, kao aspekt njihova cjelovitog razvoja. U tom se istraživanju najveća pozornost posvećivala razvoju istraživačkih i refleksivnih umijeća odgajatelja, kao ključne alatke boljeg razumijevanja i kvalitetnog mijenjanja njihove odgojne prakse. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1772 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a književni sadržaji, tradicionalan i suvremeni metodički pristup, učenje djece  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a literal contents, traditional and contemporary methodical approach, child's learning  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Šagud, Mirjana  |4 aut 
773 0 |a Dječja književnost u odgoju i obrazovanju (25.04.2007. ; Čakovec, Hrvatska)  |t Učitelj – godišnjak Visoke učiteljske škole u Čakovcu  |d 2007  |g str. 119-128 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad 
999 |c 316405  |d 316403