Interkulturalni kurikulum i obrazovanje Roma u Hrvatskoj
Interkulturalne odrednice nacionalnog kurikuluma dominantno se reflektiraju kroz pristup obrazovanju na manjinskim jezicima (i posebno odgoju i obrazovanju Roma). U Hrvatskoj nije usvojena jedinstvena koncepcija odgoja i obrazovanja za pripadnike romske nacionalne zajednice. Multikulturalni sastav h...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316413/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban III Subotica : Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, 2009. |
Glavni autori: | Hrvatić, Neven (-), Blažević Simić, Ana (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02778naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205155123.0 | ||
008 | 131111s2009 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)427422 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 589 |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Interkulturalni kurikulum i obrazovanje Roma u Hrvatskoj / |c Neven Hrvatić ; Ana Blažević. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Intercultural Curriculum and Roma Education in Croatia | |
300 | |a 243-255 |f str. | ||
520 | |a Interkulturalne odrednice nacionalnog kurikuluma dominantno se reflektiraju kroz pristup obrazovanju na manjinskim jezicima (i posebno odgoju i obrazovanju Roma). U Hrvatskoj nije usvojena jedinstvena koncepcija odgoja i obrazovanja za pripadnike romske nacionalne zajednice. Multikulturalni sastav hrvatskog društva ukazuje na opravdanost inauguriranja interkulturalnih modela, što pretpostavlja poznavanje relevantnih faktora: nacionalnih stereotipova, kulturnih karakteristika i socijalne distance, što potvrđuju rezultati znanstvenog projekta Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (postojanje stereotipa i izražena socijalna distanca prema Romima kod srednjoškolaca u Hrvatskoj). Koncept socijalne integracije za Rome podrazumijeva, prije svega, prihvaćanje prava i obveza iz postojećih zakonskih dokumenata, uključivanje u odgojno-obrazovni sustav (formalno i stvarno), zapošljavanje i ostvarivanje specifičnih manjinskih prava. Konceptualizacija ustroja sustava odgoja i obrazovanja za Rome svakako treba uvažiti zahtjeve okružja (u okviru redovnog školskog sustava) i Roma, u pravcu konstrukcije nove integrativne škole, a ne mehaničke rekonstrukcije postojeće. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a interkulturalni kurikulum, odgoj i obrazovanje Roma, obrazovanje na manjinskim jezicima, integracija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a intercultural curriculum, Roma education, education in minority languages, integration |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG ÉS A FELZÁRKÓZTATÁS VETÜLETEI AZ OKTATÁSBAN - JEDNAKOST ŠANSI KAO REZULTAT INTEGRACIJE U OBRAZOVANJU (17-19.09.2009. ; Subotica, Srbija) |t Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban III |d Subotica : Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, 2009. |n Bene, Annamaria |z 978-86-323-0749-0 |g str. 243-255 | |
700 | 1 | |9 636 |a Blažević Simić, Ana |4 aut | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |t 1.08 | ||
999 | |c 316413 |d 316411 |