Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima

Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu očekivanja uspjeha i subjektivna vrijednost zadatka. Iz toga proizlazi da se obrazovni ishodi u nekom području, poput postignuća i izbora zadataka, mogu predvidjeti na temelju učeni...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316776/Details
Matična publikacija: XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja
Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010
Glavni autori: Rovan, Daria (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author), Vlahović-Štetić, Vesna
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03398naa a2200253uu 4500
005 20131223102603.0
008 131111s2010 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)472354 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 771  |a Rovan, Daria 
245 1 0 |a Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima /  |c Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes 
300 |a 99-99  |f str. 
520 |a Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu očekivanja uspjeha i subjektivna vrijednost zadatka. Iz toga proizlazi da se obrazovni ishodi u nekom području, poput postignuća i izbora zadataka, mogu predvidjeti na temelju učeničkih očekivanja uspjeha u zadacima iz tog područja i na temelju subjektivne vrijednosti koju pridaju uspjehu u tim aktivnostima. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo htjeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s nekim obrazovnim ishodima poput uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. U istraživanju je sudjelovalo 387 učenika osnovne škole od 5. do 8. razreda koji su ispunjavali upitnik sastavljen od skala kojima su ispitivani uvjerenja o kompetentnosti i percepcija vrijednosti zadatka, a također su prikupljene i njihove ocjene. Rezultati konfirmatorne faktorske analize, u skladu s rezultatima prethodnih istraživanja, potvrđuju da očekivanja uspjeha i uvjerenja o sposobnosti nisu empirijski razlučiva te predstavljaju jedan faktor, dok percepciju vrijednosti predstavljaju tri faktora (važnost, korisnost i interes). Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je uloga motivacijskih uvjerenja u predikciji uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. Kao ključni prediktori uspjeha u matematici izdvajaju se prethodna uspješnost u matematici te uvjerenje o kompetentnosti, dok je ključni prediktor za predviđanje želje za bavljenjem područjem matematike varijabla interesa. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te mogu biti vrlo korisni u određivanju smjernica za planiranje poučavanja koje jednako doprinosi razvoju matematičkih kompetencija, kao i održavanju kontinuiranog interesa za područje matematike. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a motivacija, uvjerenja o kompetentnosti, vrijednosti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a motivation, competence beliefs, values  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a XVII. Dani psihologije u Zadru (27.-29.05.2010. ; Zadar, Hrvatska)  |t XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja  |d Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010  |n Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan  |z 978-953-7237-65-3  |g str. 99-99 
700 1 |9 753  |a Pavlin-Bernardić, Nina  |4 aut 
700 1 |9 791  |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 316776  |d 316774