Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu očekivanja uspjeha i subjektivna vrijednost zadatka. Iz toga proizlazi da se obrazovni ishodi u nekom području, poput postignuća i izbora zadataka, mogu predvidjeti na temelju učeni...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316776/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010 |
Glavni autori: | Rovan, Daria (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author), Vlahović-Štetić, Vesna |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03398naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131223102603.0 | ||
008 | 131111s2010 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)472354 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 771 |a Rovan, Daria | |
245 | 1 | 0 | |a Struktura učeničkih motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima / |c Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes | |
300 | |a 99-99 |f str. | ||
520 | |a Prema teoriji očekivanja i vrijednosti (Wigfield i Eccles, 2000), na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu očekivanja uspjeha i subjektivna vrijednost zadatka. Iz toga proizlazi da se obrazovni ishodi u nekom području, poput postignuća i izbora zadataka, mogu predvidjeti na temelju učeničkih očekivanja uspjeha u zadacima iz tog područja i na temelju subjektivne vrijednosti koju pridaju uspjehu u tim aktivnostima. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo htjeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s nekim obrazovnim ishodima poput uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. U istraživanju je sudjelovalo 387 učenika osnovne škole od 5. do 8. razreda koji su ispunjavali upitnik sastavljen od skala kojima su ispitivani uvjerenja o kompetentnosti i percepcija vrijednosti zadatka, a također su prikupljene i njihove ocjene. Rezultati konfirmatorne faktorske analize, u skladu s rezultatima prethodnih istraživanja, potvrđuju da očekivanja uspjeha i uvjerenja o sposobnosti nisu empirijski razlučiva te predstavljaju jedan faktor, dok percepciju vrijednosti predstavljaju tri faktora (važnost, korisnost i interes). Hijerarhijskim regresijskim analizama ispitana je uloga motivacijskih uvjerenja u predikciji uspjeha u matematici i želje za bavljenjem tim područjem. Kao ključni prediktori uspjeha u matematici izdvajaju se prethodna uspješnost u matematici te uvjerenje o kompetentnosti, dok je ključni prediktor za predviđanje želje za bavljenjem područjem matematike varijabla interesa. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te mogu biti vrlo korisni u određivanju smjernica za planiranje poučavanja koje jednako doprinosi razvoju matematičkih kompetencija, kao i održavanju kontinuiranog interesa za područje matematike. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a motivacija, uvjerenja o kompetentnosti, vrijednosti |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a motivation, competence beliefs, values |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a XVII. Dani psihologije u Zadru (27.-29.05.2010. ; Zadar, Hrvatska) |t XVII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja |d Zadar : Sveučilište, Odjel za psihologiju, 2010 |n Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan |z 978-953-7237-65-3 |g str. 99-99 | |
700 | 1 | |9 753 |a Pavlin-Bernardić, Nina |4 aut | |
700 | 1 | |9 791 |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut | |
942 | |c RZB |u 2 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 316776 |d 316774 |