Položaj gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskome obrazovnome sustavu-iskustva i stavovi

Gradišćanskohrvatski jezik, jezik hrvatske manjine čiji su preci prije pet stotina godina napustili svoju domovinu i naselili područja zapadne Ugarske, Donje Austrije, južne Moravske te jug današnje Slovačke, u austrijskoj se pokrajini Gradišće očuvao i nakon više stoljeća. No posljednjih se desetlj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316956/Details
Glavni autor: Ščukanec, Aleksandra (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02422naa a2200217uu 4500
008 131111s2010 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)495960 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 897  |a Ščukanec, Aleksandra 
245 1 0 |a Položaj gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskome obrazovnome sustavu-iskustva i stavovi /  |c Ščukanec, Aleksandra. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Status of Burgenland Croatian in the Austrian education system - personal experience and attitudes 
300 |f str. 
520 |a Gradišćanskohrvatski jezik, jezik hrvatske manjine čiji su preci prije pet stotina godina napustili svoju domovinu i naselili područja zapadne Ugarske, Donje Austrije, južne Moravske te jug današnje Slovačke, u austrijskoj se pokrajini Gradišće očuvao i nakon više stoljeća. No posljednjih se desetljeća broj govornika znatno smanjio, a i dalje neprestano opada, zbog čega se gradišćanskohrvatski jezik danas nalazi na UNESCO-vom popisu ugroženih jezika. U okviru opsežnijeg istraživanja njemačko-hrvatskih jezičnih dodira u Gradišću ispitali smo i položaj gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskim školama. U ovom ćemo izlaganju predstaviti dio korpusa u kojemu ova problematika najviše dolazi do izražaja – jezične biografije. U našem smo istraživanju prikupili više od 30 jezičnih biografija, što u pisanome obliku, što u obliku intervjua koje smo snimili tijekom boravka na terenu. Svi su se ispitanici dotaknuli položaja gradišćanskohrvatskoga jezika u austrijskim obrazovnim institucijama ističući kako bi škola, uz obitelj, trebala predstavljati temelj očuvanja jezika, kulture, tradicije i identiteta. Je li tome doista tako i pridonosi li obrazovni sustav spašavanju gradišćanskohrvatskoga jezika od izumiranja doznat ćemo iz jezičnih biografija nekih od ispitanika koji su sa nama podijelili svoja iskustva i razmišljanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1300869-0826 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a gradišćanskohrvatski, jezične biografije, obrazovanje u Austriji, očuvanje jezika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Burgenland Croatian, language biographies, education in Austria, language preservation  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Hrvatski kao drugi i strani jezik (20.12.2010.-21.12.2010. ; Zagreb, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 316956  |d 316954