4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija

Model dječjeg odabira i otkrivanja strategija (Shrager i Siegler, 1998) objašnjava na koji način djeca odabiru između različitih strategija rješavanja aritmetičkih zadataka i kako otkrivaju nove strategije. Model je postavljen u području zbrajanja, no provjeren je i u području množenja, te je na tem...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317019/Details
Matična publikacija: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja
Zagreb : Filozofski fakultet, 2011
Glavni autor: Pavlin-Bernardić, Nina (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija sažetka
LEADER 03345naa a2200241uu 4500
005 20150618122847.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)509782 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 753  |a Pavlin-Bernardić, Nina 
245 1 0 |a 4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija /  |c Pavlin-Bernardić, Nina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a 4 x 8 = 36? Children's errors in solving multiplication problems and their computer simulation 
300 |a 146-146  |f str. 
520 |a Model dječjeg odabira i otkrivanja strategija (Shrager i Siegler, 1998) objašnjava na koji način djeca odabiru između različitih strategija rješavanja aritmetičkih zadataka i kako otkrivaju nove strategije. Model je postavljen u području zbrajanja, no provjeren je i u području množenja, te je na temelju njega razvijena računalna simulacija množenja SCADS-M (Pavlin-Bernardić, 2010) koja je koristila iste strategije rješavanja zadataka kao i djeca te pokazala sličan obrazac točnosti i vremena latencije odgovora. Osim samog načina rješavanja, bitno je ispitati i koje pogreške djeca čine prilikom rješavanja zadataka množenja. Ovim istraživanjem stoga smo željeli ispitati kako se kod učenika tijekom početnog učenja množenja mijenja čestina javljanja različitih pogrešaka. Također, željeli smo provjeriti odgovaraju li promjene u čestini javljanja različitih pogrešaka kod računalne simulacije SCADS-M podacima dobivenim ispitivanjem učenika. Sudionici su bili 82 učenika 2. razreda osnovne škole, koji su individualno ispitani jednostavnim zadacima množenja tri puta tijekom polugodišta. Prvo ispitivanje provedeno je tri tjedna nakon početka učenja množenja, a druga dva ispitivanja provedena su u razmacima od po šest tjedana. Računalna simulacija SCADS-M je također prolazila kroz tri faze učenja i tri faze ispitivanja, u kojima je rješavala iste zadatke kao i djeca. Dječje pogreške svrstane su u četiri kategorije: pogreške operanda, pogreške s malim odstupanjem od točnih rezultata, tablične pogreške i netablične pogreške. Pogreške operanda pojavljivale su se najčešće od ostalih i njihova je čestina rasla u uzastopnim ispitivanjima, što pokazuje da se poboljšanje u vještini množenja ne ogleda samo u sve bržoj i točnijoj izvedbi, već i u sve smislenijim pogreškama. Rezultati računalne simulacije odgovarali su rezultatima djece prema vrstama pogrešaka i njihovoj čestini u tri točke ispitivanja, što govori u prilog Modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a množenje, pogreške, računalna simulacija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a multiplication, errors, computer simulation  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa (7.-9.4.2011. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja  |d Zagreb : Filozofski fakultet, 2011  |n Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena  |z 978-953-175-391-3  |g str. 146-146  |w ffzg.(HR-ZaFF)319534 
856 |u http://psihologija.ffzg.unizg.hr/drzb2011/program/knjiga-sazetaka  |y Elektronička verzija sažetka 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 317019  |d 317017