Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi

Svrha rada jest prikazati zadaću dvodimenzionalnosti kurikularnih ciljeva u kreiranju kvalitetnijeg i uspješnijeg nastavnog procesa. Postavljajući kurikularne ciljeve u nastavi, odnosno, izvodeći ih iz taksonomija ciljeva učenja Benjamina S. Blooma, Davida R. Krathwohla i Roberta M. Gagnea, možemo s...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317569/Details
Matična publikacija: Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi
Subotica : Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010
Glavni autor: Markić, Ivan, pedagog (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://blog.namesztovszkizsolt.com/wp-content/uploads/2009/10/MTTKKonferencia2010.pdf
LEADER 02967naa a2200241uu 4500
005 20131205155515.0
008 131111s2010 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)551080 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 604  |a Markić, Ivan,   |c pedagog 
245 1 0 |a Kurikulum i određenje dvodimenzionalnosti ciljeva u nastavi /  |c Ivan Markić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Curriculum and defining two-dimensional curriculum goals in teaching 
300 |a 65-75  |f str. 
520 |a Svrha rada jest prikazati zadaću dvodimenzionalnosti kurikularnih ciljeva u kreiranju kvalitetnijeg i uspješnijeg nastavnog procesa. Postavljajući kurikularne ciljeve u nastavi, odnosno, izvodeći ih iz taksonomija ciljeva učenja Benjamina S. Blooma, Davida R. Krathwohla i Roberta M. Gagnea, možemo sagledati kompleksnost učenja i poučavanja te odrediti najbolje i najprimjerenije strategije, metode i postupke koje bi nastavnici trebali koristiti u nastavi kako bi ona postala proces aktivnog i partnerskog stjecanja znanja, a učionica mjesto razvoja učeničkih, ali i nastavničkih kompetencija. Kurikulumskim pristupom kao relativno pouzdanim unaprjeđujućim procesom planiramo, organiziramo, provodimo i vrjednujemo odgojno obrazovni i školski sustav, ali i nastavni proces. Nastavni proces, odnosno njegov kurikulum, podrazumijeva opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa učenja (nastave) s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo učenja i nastave te kontrolu postignuća učenja prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za učenje (Jurić, 2007). Dvodimenzionalnost kurikularnih ciljeva u nastavi prikazat ću putem tablice, zahvaćajući ciljeve nastave unutar nastavne jedinice 'Francuska revolucija', nastave povijesti za srednjoškolske učenike, kako bi što zornije ogledao i prikazao sam proces učenja. U svakom koraku prikazat ću što bi učenik trebao znati i umjeti poslije ostvarenja pojedinog nastavnog cilja. Kategorije su hijerarhijeki usustavljene, polazeći od prepoznavanja pojedinosti unutar nastavne teme do kreiranja i produciranja novih, samostalnih teorija. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1765 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a kurikulum, kurikularni ciljevi, nastava, ciljevi učenja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a curriculum, teaching process, teacher, student, curriculum goals  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi (23-25.09.2010. ; Subotica, Srbija)  |t Modern methodological aspects = Korszerū odszertani kihívások: Savremeni metodički izazovi  |d Subotica : Magyar Tannyelvu Tanitokepzo Kar, 2010  |n Bene, Annamaria  |z 978-86-87095-08-3  |g str. 65-75 
856 |u http://blog.namesztovszkizsolt.com/wp-content/uploads/2009/10/MTTKKonferencia2010.pdf 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 317569  |d 317567