Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja
Kurikulum ranog odgoja određuje se kao teorijska razvojna koncepcija koja se u praksi propituje i modificira, u traganju efikasnim oblicima podrške odgoju i obrazovanju djece. Ona podrazumijeva praćenje i razumijevanje kompleksne dinamike aktivnosti djece i zajedničko promišljanje, realiziranje i ev...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317916/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Teorija i praksa ranog odgoja Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici |
Glavni autor: | Slunjski, Edita (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02910naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205155909.0 | ||
008 | 131111s2012 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)588821 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 618 |a Slunjski, Edita | |
245 | 1 | 0 | |a Izazovi i perspektive razvoja kurikuluma ranog odgoja / |c Edita Slunjski. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Challenges and perspectives of early education curriculum development | |
300 | |f str. | ||
520 | |a Kurikulum ranog odgoja određuje se kao teorijska razvojna koncepcija koja se u praksi propituje i modificira, u traganju efikasnim oblicima podrške odgoju i obrazovanju djece. Ona podrazumijeva praćenje i razumijevanje kompleksne dinamike aktivnosti djece i zajedničko promišljanje, realiziranje i evaluaciju odgojno–obrazovnog procesa. Istraživanjem odgojno-obrazovne prakse u različitim ustanovama ranog odgoja, moguće je doći do nekih njezinih zajedničkih značajki, što može biti korisno za izgradnju teorije o kurikulumu. No, u svakoj ustanovi, kurikulum se konstruira kao jedinstvena i neponovljiva teorijska koncepcija izrasla na temeljima njene autentične prakse. Ovako određen kurikulum podupire autonomiju svake odgojno–obrazovne ustanove, ostavljajući prostor za pluralizam pedagoških ideja i koncepcija, temeljenih na humanističkim idejama i razvojno–primjerenoj praksi. Krucijalni instrument razvijanja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma, predstavljaju istraživačke i refleksivne kompetencije odgajatelja, koje se mogu izgraditi uključivanjem u akcijska istraživanja. Ovaj oblik profesionalizma, svakom odgajatelju omogućuje da u okviru svojeg odgojno-obrazovnog djelovanja funkcionira kao aktivni, kreativni, konstruktivni i misaoni subjekt. Time se odgajatelje može pretvoriti u predvodnike pozitivnih promjena, koji u ustanovama ranog odgoja postaju kreatorima i rekreatorima kurikuluma, osiguravajući im jedinstvenost i kvalitetu. Taj proces nije jednostavan nego zahtjevan, kompleksan i povezan s različitim izazovima. Ovim se radom nastoji doprinjeti rasvjetljavanju uvjeta koji omogućuju organizacijski razvoj ustanove ranog odgoja te kontinuiranu transformaciju odgojno–obrazovne prakse i razvoj kurikuluma u njoj. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1772 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a kurikulum, istraživanje, pluralizam pedagoških ideja i koncepcija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a curriculum, research, pluralism of pedagogical ideas and conceptions |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |a Teorija i praksa ranog odgoja (21.04.2012. ; Zenica, Bosna i Hercegovina) |t Teorija i praksa ranog odgoja |d Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje islamskog pedagoškog fakulteta Univerziteta u Zenici |n Pehlić, I., Hasanagić, A. |z 978-9958-697-20-3 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Pozvano - Sazetak |t 1.10 | ||
999 | |c 317916 |d 317914 |