Pravo na obrazovanje između zakonske regulative i prakse
Obrazovanje predstavlja jedno od temeljnih ljudskih prava i preduvjet je za ostvarenje mnogih drugih prava, poput prava na rad i prava na informirano sudjelovanje u političkom i društvenom životu. Kao takvo definirano je u više međunarodnih (Međunarodni pakt o gospodarskim, socijalnim i kulturnim pr...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318062/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Unapređenje kvalitete života djece i mladih Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2012 |
Glavni autor: | Širanović, Ana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://bib.irb.hr/datoteka/600873.Siranovic_Pravo_na_obrazovanje.doc |
LEADER | 02461naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140121184946.0 | ||
008 | 131111s2012 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)600873 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 615 |a Širanović, Ana | |
245 | 1 | 0 | |a Pravo na obrazovanje između zakonske regulative i prakse / |c Ana Širanović. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Right to education between legal regulation and practice | |
300 | |a 63-73 |f str. | ||
520 | |a Obrazovanje predstavlja jedno od temeljnih ljudskih prava i preduvjet je za ostvarenje mnogih drugih prava, poput prava na rad i prava na informirano sudjelovanje u političkom i društvenom životu. Kao takvo definirano je u više međunarodnih (Međunarodni pakt o gospodarskim, socijalnim i kulturnim pravima, Konvencija o pravima djeteta, Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda) i domaćih dokumenata (Ustav Republike Hrvatske) kojima se ono jamči svakoj osobi. Dakle, pravo na obrazovanje preduvjet je unapređenja kvalitete života djece i mladih. U ovome se radu u prvome dijelu daje komparativna analiza odabranih međunarodnih, regionalnih i hrvatskih dokumenata sa stajališta određenja prava na obrazovanje, a u drugome se dijelu analiziraju primjeri kršenja toga prava u praksi koja uključuje rad s djecom i mladima. Primjeri kršenja prava na obrazovanje analiziraju se temeljem teorijskog okvira Katarine Tomaševski koji govori o četiri dimenzije toga prava: raspoloživosti, dostupnosti, prihvatljivosti i prilagodljivosti. Cilj je ove analize ukazati na (ne)usklađenost pravne obveze i stanja u praksi te na potrebu ozbiljnijeg shvaćanja nužnosti oživotvorenja prava na obrazovanje. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1772 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a pravo na obrazovanje, komparativna analiza, dimenzije prava na obrazovanje |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a right to education, comparative analysis, dimensions of the right to education |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |a Unapređenje kvalitete života djece i mladih (23-24.06.2012. ; Zlatibor, Republika Srbija) |t Unapređenje kvalitete života djece i mladih |d Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2012 |n Nikolić, Milena |g str. 63-73 | |
856 | |u http://bib.irb.hr/datoteka/600873.Siranovic_Pravo_na_obrazovanje.doc | ||
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |t 1.08 | ||
999 | |c 318062 |d 318060 |