Pravo na obrazovanje između zakonske regulative i prakse

Obrazovanje predstavlja jedno od temeljnih ljudskih prava i preduvjet je za ostvarenje mnogih drugih prava, poput prava na rad i prava na informirano sudjelovanje u političkom i društvenom životu. Kao takvo definirano je u više međunarodnih (Međunarodni pakt o gospodarskim, socijalnim i kulturnim pr...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318062/Details
Matična publikacija: Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2012
Glavni autor: Širanović, Ana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://bib.irb.hr/datoteka/600873.Siranovic_Pravo_na_obrazovanje.doc
LEADER 02461naa a2200253uu 4500
005 20140121184946.0
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)600873 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 615  |a Širanović, Ana 
245 1 0 |a Pravo na obrazovanje između zakonske regulative i prakse /  |c Ana Širanović. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Right to education between legal regulation and practice 
300 |a 63-73  |f str. 
520 |a Obrazovanje predstavlja jedno od temeljnih ljudskih prava i preduvjet je za ostvarenje mnogih drugih prava, poput prava na rad i prava na informirano sudjelovanje u političkom i društvenom životu. Kao takvo definirano je u više međunarodnih (Međunarodni pakt o gospodarskim, socijalnim i kulturnim pravima, Konvencija o pravima djeteta, Europska konvencija o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda) i domaćih dokumenata (Ustav Republike Hrvatske) kojima se ono jamči svakoj osobi. Dakle, pravo na obrazovanje preduvjet je unapređenja kvalitete života djece i mladih. U ovome se radu u prvome dijelu daje komparativna analiza odabranih međunarodnih, regionalnih i hrvatskih dokumenata sa stajališta određenja prava na obrazovanje, a u drugome se dijelu analiziraju primjeri kršenja toga prava u praksi koja uključuje rad s djecom i mladima. Primjeri kršenja prava na obrazovanje analiziraju se temeljem teorijskog okvira Katarine Tomaševski koji govori o četiri dimenzije toga prava: raspoloživosti, dostupnosti, prihvatljivosti i prilagodljivosti. Cilj je ove analize ukazati na (ne)usklađenost pravne obveze i stanja u praksi te na potrebu ozbiljnijeg shvaćanja nužnosti oživotvorenja prava na obrazovanje. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1772 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a pravo na obrazovanje, komparativna analiza, dimenzije prava na obrazovanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a right to education, comparative analysis, dimensions of the right to education  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |a Unapređenje kvalitete života djece i mladih (23-24.06.2012. ; Zlatibor, Republika Srbija)  |t Unapređenje kvalitete života djece i mladih  |d Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2012  |n Nikolić, Milena  |g str. 63-73 
856 |u http://bib.irb.hr/datoteka/600873.Siranovic_Pravo_na_obrazovanje.doc 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 318062  |d 318060