|
|
|
|
LEADER |
02609naa a2200229uu 4500 |
005 |
20150104181825.0 |
008 |
131111s2012 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)619678
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|9 768
|a Rebernjak, Blaž
|
245 |
1 |
0 |
|a Veličina učinka afektivne pripremljenosti ovisno o vrsti pripremnog podražaja /
|c Rebernjak, Blaž.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a Affective priming effect size relative to prime type
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Glavni cilj ovog istraživanja bio je ustvrditi postojanje razlika u veličini učinka efekta afektivne pripremljenosti (prajminga) ovisno o vrsti pripremnog prodražaja (prajma). Afektivna pripremljenost se manifestira kao promjena u brzini vremena reakcije na ciljni podražaj (target) ovisno o tome je li on s prajmom afektivno kongruentan (pozitivan – pozitivan, negativan - negativan) ili nije (pozitivan – negativan, negativan - pozitivan). U situaciji kongruentnih podražaja vrijeme reakcije je kraće i ova se razlika tumači kao učinak afektivnog prajminga. U ovom smo istraživanju kao prajmove koristili riječi (imenice), slike (fotografije) i shematski prikazana lica. Za svaku vrstu prajma odabrano je po 10 pozitivnih, neutralnih i negativnih podražaja koji su upareni sa 10 pozitivnih i negativnih pridjeva (ciljni podražaji). Zadatak ispitanika je u svim situacijama bio isti – kategorizirati ciljni podražaj kao ugodan ili neugodan. Razlika aritmetičkih sredina učinka afektivnog prajminga nije se pokazala statistički značajnom (F=2, 89 ; p=0, 065) iako je trend u veličinama razlike očigledan (Cohenov d' je u zagradama): Riječi – 56ms (0, 34) ; slike – 40ms (0, 33) ; lica – 10ms (0, 1). Razlike između proizvedenog učinka nakon pozitivnih i negativnih podražaja značajno se razlikuju uz sve tri vrste prajma (t=3, 04 ; p<0, 05 za riječi, t=3, 03 ; p<0, 05 za slike i t=2, 43 ; p<0, 05 za lica). U svim situacijama učinak prajminga je značajno jači nakon pozitivnih nego nakon negativnih prajmova. Dobiveni rezultati opisani su pod vidom dominantnih teorija i izneseni su prijedlozi za buduća istraživanja.
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 130-1301683-1402
|
546 |
|
|
|a HRV
|
690 |
|
|
|a 5.06
|
693 |
|
|
|a Afektivna pripremljenost, kategorija pripremnog podražaja, veličina učinka
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a Affective priming, prime type, effect size
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|a Empirijska istraživanja u psihologiji 2012 - EIP12 (10. i 11.02.2012. ; Beograd, Srbija)
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 2
|v Recenzija
|z Znanstveni - Predavanje - Sazetak
|t 1.12
|
999 |
|
|
|c 318254
|d 318252
|