Veličina učinka afektivne pripremljenosti ovisno o vrsti pripremnog podražaja

Glavni cilj ovog istraživanja bio je ustvrditi postojanje razlika u veličini učinka efekta afektivne pripremljenosti (prajminga) ovisno o vrsti pripremnog prodražaja (prajma). Afektivna pripremljenost se manifestira kao promjena u brzini vremena reakcije na ciljni podražaj (target) ovisno o tome je...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318254/Details
Glavni autor: Rebernjak, Blaž (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02609naa a2200229uu 4500
005 20150104181825.0
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)619678 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 768  |a Rebernjak, Blaž 
245 1 0 |a Veličina učinka afektivne pripremljenosti ovisno o vrsti pripremnog podražaja /  |c Rebernjak, Blaž. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Affective priming effect size relative to prime type 
300 |f str. 
520 |a Glavni cilj ovog istraživanja bio je ustvrditi postojanje razlika u veličini učinka efekta afektivne pripremljenosti (prajminga) ovisno o vrsti pripremnog prodražaja (prajma). Afektivna pripremljenost se manifestira kao promjena u brzini vremena reakcije na ciljni podražaj (target) ovisno o tome je li on s prajmom afektivno kongruentan (pozitivan – pozitivan, negativan - negativan) ili nije (pozitivan – negativan, negativan - pozitivan). U situaciji kongruentnih podražaja vrijeme reakcije je kraće i ova se razlika tumači kao učinak afektivnog prajminga. U ovom smo istraživanju kao prajmove koristili riječi (imenice), slike (fotografije) i shematski prikazana lica. Za svaku vrstu prajma odabrano je po 10 pozitivnih, neutralnih i negativnih podražaja koji su upareni sa 10 pozitivnih i negativnih pridjeva (ciljni podražaji). Zadatak ispitanika je u svim situacijama bio isti – kategorizirati ciljni podražaj kao ugodan ili neugodan. Razlika aritmetičkih sredina učinka afektivnog prajminga nije se pokazala statistički značajnom (F=2, 89 ; p=0, 065) iako je trend u veličinama razlike očigledan (Cohenov d' je u zagradama): Riječi – 56ms (0, 34) ; slike – 40ms (0, 33) ; lica – 10ms (0, 1). Razlike između proizvedenog učinka nakon pozitivnih i negativnih podražaja značajno se razlikuju uz sve tri vrste prajma (t=3, 04 ; p<0, 05 za riječi, t=3, 03 ; p<0, 05 za slike i t=2, 43 ; p<0, 05 za lica). U svim situacijama učinak prajminga je značajno jači nakon pozitivnih nego nakon negativnih prajmova. Dobiveni rezultati opisani su pod vidom dominantnih teorija i izneseni su prijedlozi za buduća istraživanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1402 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a Afektivna pripremljenost, kategorija pripremnog podražaja, veličina učinka  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Affective priming, prime type, effect size  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Empirijska istraživanja u psihologiji 2012 - EIP12 (10. i 11.02.2012. ; Beograd, Srbija) 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 318254  |d 318252