Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere
Članak proučava ulogu dviju junakinja Rossinijevih opera u užem kontekstu libreta i širem kontekstu društveno-političkih implikacija u vremenu kada su djela premijerno izvedena. Analizira se lik Isabelle iz opere Talijanka u Alžiru (L'italiana in Algeri, 1813.), na libreto Angela Anellija, i li...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:319427/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik 44 (2013), 1 ; str. 13-26 |
Glavni autori: | Radoš-Perković, Katja (-), Jugo, Inja (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02560naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131206183809.0 | ||
008 | 131121s2013 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)651644 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 935 |a Radoš-Perković, Katja | |
245 | 1 | 0 | |a Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere / |c Radoš-Perković, Katja. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The Female-Characters' Resistance and its Political and Patriotic Implications in two of Rossini's Operas | |
300 | |a 13-26 |f str. | ||
520 | |a Članak proučava ulogu dviju junakinja Rossinijevih opera u užem kontekstu libreta i širem kontekstu društveno-političkih implikacija u vremenu kada su djela premijerno izvedena. Analizira se lik Isabelle iz opere Talijanka u Alžiru (L'italiana in Algeri, 1813.), na libreto Angela Anellija, i lik Angeline iz opere Pepeljuga ili trijumf dobrote (Cenerentola, ovvero la bontà in trionfo, 1817.), na libreto Jacopa Ferrettija. Obje opere pripadaju kategoriji buffe, ali Talijanka se ubraja u podžanr egzotične opere, dok Pepeljuga pripada podžanru sentimentalne komedije. Odabrane su upravo spomenute junakinje zato što se obje suprotstavljaju nekom autoritetu ili konvenciji, koristeći, međutim, suprotne metode, u članku definirane kao ekstrovertirani i introvertirani otpor. Osim antitetičnoga pristupa u borbi za vlastite ciljeve, uočeno je i da su djela oprečna i s aspekta makrostrukture, utoliko što Talijanka u znatno većoj mjeri podržava elemente fantastike i bajke, dok je Pepeljuga, derivirana iz opće poznate bajke, posve lišena svih takvih elemenata. Djelovanje junakinja, bilo u bajkovito-neodređenom kontekstu Alžira ili realističnom kontekstu okolice Napulja, osim individualne slobode promiče i društveno-političke slobode koje će zastupati Risorgimento, preporodni pokret za ujedinjenje Italije. Operno-politički aktivizam nije novost u talijanskom romantizmu, ali u ovim je primjerima značajan jer nije istovremen već anticipira revolucionarna zbivanja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301070-1055 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a Rossini, ženski likovi, Pepeljuga, Talijanka u Alžiru, Risorgimento |2 CROSBI |l hrv | ||
693 | |2 Rossini, female characters, Cenerentola, L'italiana in Algeri, Risorgimento |a CROSBI |l eng | ||
700 | 1 | |4 aut |a Jugo, Inja | |
773 | 0 | |t Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik |x 0587-5455 |g 44 (2013), 1 ; str. 13-26 | |
942 | |c CLA |u 2 |z Znanstveni - clanak |t 1.01 | ||
999 | |c 319427 |d 319425 |