Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere

Članak proučava ulogu dviju junakinja Rossinijevih opera u užem kontekstu libreta i širem kontekstu društveno-političkih implikacija u vremenu kada su djela premijerno izvedena. Analizira se lik Isabelle iz opere Talijanka u Alžiru (L'italiana in Algeri, 1813.), na libreto Angela Anellija, i li...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:319427/Details
Matična publikacija: Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik
44 (2013), 1 ; str. 13-26
Glavni autori: Radoš-Perković, Katja (-), Jugo, Inja (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02560naa a2200241uu 4500
005 20131206183809.0
008 131121s2013 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)651644 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 935  |a Radoš-Perković, Katja 
245 1 0 |a Otpor ženskih likova i njegove političko-patriotske implikacije u dvije Rossinijeve opere /  |c Radoš-Perković, Katja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Female-Characters' Resistance and its Political and Patriotic Implications in two of Rossini's Operas 
300 |a 13-26  |f str. 
520 |a Članak proučava ulogu dviju junakinja Rossinijevih opera u užem kontekstu libreta i širem kontekstu društveno-političkih implikacija u vremenu kada su djela premijerno izvedena. Analizira se lik Isabelle iz opere Talijanka u Alžiru (L'italiana in Algeri, 1813.), na libreto Angela Anellija, i lik Angeline iz opere Pepeljuga ili trijumf dobrote (Cenerentola, ovvero la bontà in trionfo, 1817.), na libreto Jacopa Ferrettija. Obje opere pripadaju kategoriji buffe, ali Talijanka se ubraja u podžanr egzotične opere, dok Pepeljuga pripada podžanru sentimentalne komedije. Odabrane su upravo spomenute junakinje zato što se obje suprotstavljaju nekom autoritetu ili konvenciji, koristeći, međutim, suprotne metode, u članku definirane kao ekstrovertirani i introvertirani otpor. Osim antitetičnoga pristupa u borbi za vlastite ciljeve, uočeno je i da su djela oprečna i s aspekta makrostrukture, utoliko što Talijanka u znatno većoj mjeri podržava elemente fantastike i bajke, dok je Pepeljuga, derivirana iz opće poznate bajke, posve lišena svih takvih elemenata. Djelovanje junakinja, bilo u bajkovito-neodređenom kontekstu Alžira ili realističnom kontekstu okolice Napulja, osim individualne slobode promiče i društveno-političke slobode koje će zastupati Risorgimento, preporodni pokret za ujedinjenje Italije. Operno-politički aktivizam nije novost u talijanskom romantizmu, ali u ovim je primjerima značajan jer nije istovremen već anticipira revolucionarna zbivanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301070-1055 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a Rossini, ženski likovi, Pepeljuga, Talijanka u Alžiru, Risorgimento  |2 CROSBI  |l hrv 
693 |2 Rossini, female characters, Cenerentola, L'italiana in Algeri, Risorgimento  |a CROSBI  |l eng 
700 1 |4 aut  |a Jugo, Inja 
773 0 |t Arti musices : hrvatski muzikoloski zbornik  |x 0587-5455  |g 44 (2013), 1 ; str. 13-26 
942 |c CLA  |u 2  |z Znanstveni - clanak  |t 1.01 
999 |c 319427  |d 319425