Dijalog s učenicima

Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No, iako se time osporava po...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:320907/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja, Vol. 9, (1-), 2012
Vol. 9, (1-), 2012.
Glavni autor: Širanović, Ana (-)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
LEADER 02435nam a22001937a 4500
005 20140121184947.0
008 131204b2012 hr ||||| |||| 00| 0 hrv d
035 |a (CROSBI)671633 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 615  |a Širanović, Ana 
245 1 0 |a Dijalog s učenicima :   |b temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole /   |c Ana Širanović. 
246 |a Dialogue with students: fundamental determinant of interculturally sensitive school  
300 |a 191-204  |f str. 
520 |a Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No, iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na način na koji neko društvo živi. Iz toga je razloga globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, kojega se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju značajan transformativni potencijal. Škola koja brine o najboljem interesu svojih učenika i pritom osobitu pažnju pridaje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, interkulturno je osjetljiva škola. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, kojega karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim uvažavanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, temeljna odrednica takve škole. U zaključnome se dijelu rada otvara pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacija tog pitanja za odgoj i obrazovanje. 
693 |2 CROSBI  |a interkulturno osjetljiva škola, dijalog, sudjelovanje djece, dijete kao drugačiji  |l hrv 
700 |4 aut 
773 0 |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012.  |g Str. 191-204  |h Vol. 9, (1-), 2012.  |t Pedagogijska istraživanja, Vol. 9, (1-), 2012,   |x 1334-7888 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2 
999 |c 320907  |d 320904