Dijalog s učenicima
Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No, iako se time osporava po...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:320907/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja, Vol. 9, (1-), 2012 Vol. 9, (1-), 2012. |
Glavni autor: | Širanović, Ana (-) |
Vrsta građe: | Knjiga |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02435nam a22001937a 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140121184947.0 | ||
008 | 131204b2012 hr ||||| |||| 00| 0 hrv d | ||
035 | |a (CROSBI)671633 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 615 |a Širanović, Ana | |
245 | 1 | 0 | |a Dijalog s učenicima : |b temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole / |c Ana Širanović. |
246 | |a Dialogue with students: fundamental determinant of interculturally sensitive school | ||
300 | |a 191-204 |f str. | ||
520 | |a Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No, iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na način na koji neko društvo živi. Iz toga je razloga globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, kojega se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju značajan transformativni potencijal. Škola koja brine o najboljem interesu svojih učenika i pritom osobitu pažnju pridaje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, interkulturno je osjetljiva škola. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, kojega karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim uvažavanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, temeljna odrednica takve škole. U zaključnome se dijelu rada otvara pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacija tog pitanja za odgoj i obrazovanje. | ||
693 | |2 CROSBI |a interkulturno osjetljiva škola, dijalog, sudjelovanje djece, dijete kao drugačiji |l hrv | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. |g Str. 191-204 |h Vol. 9, (1-), 2012. |t Pedagogijska istraživanja, Vol. 9, (1-), 2012, |x 1334-7888 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 | ||
999 | |c 320907 |d 320904 |