Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju

Postmodernističko shvaćanje djeteta kao osobe koja ima pravo da ga se čuje, pravo na sudjelovanje i na donošenje odluka, te kao osobe koja može kompetentno razumjeti svoja iskustva i o njima reflektirati, predstavljaju etičke, logičke i pedagoške temelje odgojno-obrazovnog pristupa zasnovanog na slu...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322288/Details
Matična publikacija: Pedagogija i kultura / ur. Neven Hrvatić, Anita Klapan
Str. 364-371
Glavni autor: Slunjski, Edita (-)
Ostali autori: Hrvatić, Neven (Editor)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Predmet:
LEADER 02093nam a22002417a 4500
005 20140115104540.0
008 140115b2012 hr ||||| |||| 00| 0 hrv d
035 |a (CROSBI)653065 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 618  |a Slunjski, Edita 
245 1 0 |a Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju /   |c Edita Slunjski 
246 |a Culture of opinion and positioning of authority in early education 
300 |a 364-371 str. 
520 |a Postmodernističko shvaćanje djeteta kao osobe koja ima pravo da ga se čuje, pravo na sudjelovanje i na donošenje odluka, te kao osobe koja može kompetentno razumjeti svoja iskustva i o njima reflektirati, predstavljaju etičke, logičke i pedagoške temelje odgojno-obrazovnog pristupa zasnovanog na slušanju i uvažavanju mišljenja djeteta. Unatoč tome što je «slušanje» djece suvremena pedagoška tendencija, njeno oživotvorenje u praksi mnogih ustanova ranog odgoja inhibirano je još uvijek prevladavajućim uvjerenjem da odrasle osobe najbolje (jedine) znaju što djetetu treba i što je za njega najbolje. Ostvarivanje odgojno-obrazovnog procesa temeljenog na slušanju djeteta i uvažavanju njegova mišljenja, iziskuje ozbiljno propitivanje i reviziju temeljnih uvjerenja odgajatelja o mogućnostima, potrebama i pravima djeteta rane dobi. Na tim osnovama pristupa se redizajniranju različitih organizacijskih struktura ustanove ranog odgoja koje s oživotvorenjem kulture mišljenja kolidiraju, a osobito onih koji vode repozicioniranju autoriteta odgajatelja u oblikovanju odnosa i komunikacije s djecom. 
653 0 |a predškolska pedagogija  |a odgoj 
653 0 |a pedagoška komunikologija 
653 0 |a odgajatelji 
653 0 |a djeca 
693 |2 CROSBI  |a kultura mišljenja, slušanje djeteta, autoritet odgajatelja  |l hrv 
700 1 |4 edt  |9 589  |a Hrvatić, Neven 
773 0 |a Pedagogija i kultura  |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012.  |g Str. 364-371  |t Pedagogija i kultura / ur. Neven Hrvatić, Anita Klapan  |x 9789539916754 
942 |c CLA  |t 1.16.1  |u 2 
999 |c 322288  |d 322285