Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju
Postmodernističko shvaćanje djeteta kao osobe koja ima pravo da ga se čuje, pravo na sudjelovanje i na donošenje odluka, te kao osobe koja može kompetentno razumjeti svoja iskustva i o njima reflektirati, predstavljaju etičke, logičke i pedagoške temelje odgojno-obrazovnog pristupa zasnovanog na slu...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322288/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Pedagogija i kultura / ur. Neven Hrvatić, Anita Klapan Str. 364-371 |
| Glavni autor: | Slunjski, Edita (-) |
| Ostali autori: | Hrvatić, Neven (Editor) |
| Vrsta građe: | Knjiga |
| Jezik: | hrv |
| Predmet: |
| LEADER | 02093nam a22002417a 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 005 | 20140115104540.0 | ||
| 008 | 140115b2012 hr ||||| |||| 00| 0 hrv d | ||
| 035 | |a (CROSBI)653065 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |9 618 |a Slunjski, Edita | |
| 245 | 1 | 0 | |a Kultura mišljenja i pozicioniranje autoriteta u ranom odgoju i obrazovanju / |c Edita Slunjski |
| 246 | |a Culture of opinion and positioning of authority in early education | ||
| 300 | |a 364-371 str. | ||
| 520 | |a Postmodernističko shvaćanje djeteta kao osobe koja ima pravo da ga se čuje, pravo na sudjelovanje i na donošenje odluka, te kao osobe koja može kompetentno razumjeti svoja iskustva i o njima reflektirati, predstavljaju etičke, logičke i pedagoške temelje odgojno-obrazovnog pristupa zasnovanog na slušanju i uvažavanju mišljenja djeteta. Unatoč tome što je «slušanje» djece suvremena pedagoška tendencija, njeno oživotvorenje u praksi mnogih ustanova ranog odgoja inhibirano je još uvijek prevladavajućim uvjerenjem da odrasle osobe najbolje (jedine) znaju što djetetu treba i što je za njega najbolje. Ostvarivanje odgojno-obrazovnog procesa temeljenog na slušanju djeteta i uvažavanju njegova mišljenja, iziskuje ozbiljno propitivanje i reviziju temeljnih uvjerenja odgajatelja o mogućnostima, potrebama i pravima djeteta rane dobi. Na tim osnovama pristupa se redizajniranju različitih organizacijskih struktura ustanove ranog odgoja koje s oživotvorenjem kulture mišljenja kolidiraju, a osobito onih koji vode repozicioniranju autoriteta odgajatelja u oblikovanju odnosa i komunikacije s djecom. | ||
| 653 | 0 | |a predškolska pedagogija |a odgoj | |
| 653 | 0 | |a pedagoška komunikologija | |
| 653 | 0 | |a odgajatelji | |
| 653 | 0 | |a djeca | |
| 693 | |2 CROSBI |a kultura mišljenja, slušanje djeteta, autoritet odgajatelja |l hrv | ||
| 700 | 1 | |4 edt |9 589 |a Hrvatić, Neven | |
| 773 | 0 | |a Pedagogija i kultura |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. |g Str. 364-371 |t Pedagogija i kultura / ur. Neven Hrvatić, Anita Klapan |x 9789539916754 | |
| 942 | |c CLA |t 1.16.1 |u 2 | ||
| 999 | |c 322288 |d 322285 | ||