Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti
U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zaj...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322413/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja Str. 495-510 |
Glavni autori: | Jurčić, Marko, pedagog (-), Matešić, Irena (Author) |
Vrsta građe: | Knjiga |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=122529 |
LEADER | 02400nam a22002057a 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140116134059.0 | ||
008 | 140116b2010 hr ||||| |||| 00| 0 hrv d | ||
035 | |a (CORSBI)657608 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |d HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 591 |a Jurčić, Marko, |c pedagog | |
245 | 1 | 0 | |a Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti / |c Marko Jurčić, Irena Matešić. |
246 | |a The association between classroom atmosphere and intercultural sensitivity | ||
300 | |a 495-510 str. | ||
520 | |a U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zajednicu, pridržavanju dogovorenih razrednih pravila i podjeli odgovornosti. Nadalje, stvaraju vlastitu pretpostavku interkulturalnih odnosa na temeljima znanja i razvijanja sposobnosti korištenja znanja o drugačijima, na temeljima razredne komunikacije te na temeljima interkulturalne osjetljivosti. Rad donosi prikaz i interpretaciju empirijskog istraživanja, koje ukazuje na veliku povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. U tom kontekstu varijabla uključenost učenika u razrednu zajednicu pojmovno i terminološki se određuje kao jedan od temeljnih čimbenika razrednog ozračja, a interkulturalnu osjetljivost, kao jedan od temeljnih čimbenika interkulturalnih odnosa. Na uzorku od 156 učenika osmog razreda utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na spol ispitanika, pri čemu učenice pokazuju veću interkulturalnu osjetljivost u odnosu na učenike. Ne postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na postignuće učenika u školi, s obzirom na stupanj obrazovanja roditelja te s obzirom na urbanost prebivališta. | ||
693 | |2 CROSBI |a učenik, učitelj, interkulturalna osjetljivost |l hrv | ||
700 | 1 | |4 aut |a Matešić, Irena | |
773 | 0 | |a Školski vjesnik |d Split : Hrvatski pedagoško književni zbor - Ogranak Split, 2010 |g Str. 495-510 |k 59 (2010), 4 |t Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja |x 0037-654X | |
856 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=122529 | ||
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 | ||
999 | |c 322413 |d 322410 |