Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti

U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zaj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322413/Details
Matična publikacija: Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja
Str. 495-510
Glavni autori: Jurčić, Marko, pedagog (-), Matešić, Irena (Author)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Online pristup: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=122529
LEADER 02400nam a22002057a 4500
005 20140116134059.0
008 140116b2010 hr ||||| |||| 00| 0 hrv d
035 |a (CORSBI)657608 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |d HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 591  |a Jurčić, Marko,   |c pedagog 
245 1 0 |a Povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti /   |c Marko Jurčić, Irena Matešić. 
246 |a The association between classroom atmosphere and intercultural sensitivity 
300 |a 495-510 str. 
520 |a U složenim i isprepletenim odnosima unutar škole učenici i njihovi učitelji, iako na različitim razinama, utječu na razvoj vlastitog razrednog ozračja i vlastitih interkulturalnih odnosa. Stvaraju pretpostavku za ugodno i podržavajuće razredno ozračje na temeljima uključenosti učenika u razrednu zajednicu, pridržavanju dogovorenih razrednih pravila i podjeli odgovornosti. Nadalje, stvaraju vlastitu pretpostavku interkulturalnih odnosa na temeljima znanja i razvijanja sposobnosti korištenja znanja o drugačijima, na temeljima razredne komunikacije te na temeljima interkulturalne osjetljivosti. Rad donosi prikaz i interpretaciju empirijskog istraživanja, koje ukazuje na veliku povezanost razrednog ozračja i interkulturalne osjetljivosti. U tom kontekstu varijabla uključenost učenika u razrednu zajednicu pojmovno i terminološki se određuje kao jedan od temeljnih čimbenika razrednog ozračja, a interkulturalnu osjetljivost, kao jedan od temeljnih čimbenika interkulturalnih odnosa. Na uzorku od 156 učenika osmog razreda utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na spol ispitanika, pri čemu učenice pokazuju veću interkulturalnu osjetljivost u odnosu na učenike. Ne postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti s obzirom na postignuće učenika u školi, s obzirom na stupanj obrazovanja roditelja te s obzirom na urbanost prebivališta. 
693 |2 CROSBI  |a učenik, učitelj, interkulturalna osjetljivost  |l hrv 
700 1 |4 aut  |a Matešić, Irena 
773 0 |a Školski vjesnik  |d Split : Hrvatski pedagoško književni zbor - Ogranak Split, 2010  |g Str. 495-510  |k 59 (2010), 4  |t Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja  |x 0037-654X 
856 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=122529 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2 
999 |c 322413  |d 322410