Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja
Priznavanje i uvažavanje participativnih prava djeteta stavilo je veći naglasak na korištenje aktivnih metoda učenja u nastavi poput dijaloga. Dijalog, odnosno razgovor, prepoznat je kao pogodna tehnika kojom se uvažava pravo djeteta na vlastito mišljenje i slobodno izražavanje. Takvim se pristupom...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322724/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija / ur. Maja Ljubetić, Smiljana Zrilić Str. 294-301 |
Glavni autor: | Širanović, Ana (-) |
Vrsta građe: | Knjiga |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02099nam a22001817a 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140121184947.0 | ||
008 | 140121b2013 hr ||||| |||| 00| 0 hrv d | ||
035 | |a (CROSBI)671618 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |d HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 615 |a Širanović, Ana | |
245 | 1 | 0 | |a Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja / |c Ana Širanović. |
246 | |a Dialogue – a reflection of student-teacher group culture | ||
300 | |a 294-301 str. | ||
520 | |a Priznavanje i uvažavanje participativnih prava djeteta stavilo je veći naglasak na korištenje aktivnih metoda učenja u nastavi poput dijaloga. Dijalog, odnosno razgovor, prepoznat je kao pogodna tehnika kojom se uvažava pravo djeteta na vlastito mišljenje i slobodno izražavanje. Takvim se pristupom napustilo tradicionalno shvaćanje nastavnog procesa prema kojemu djeca mirno sjede i slušaju, a učitelj izlaže i objašnjava te se zauzelo za suvremeni pristup koji u središte stavlja učenika i njegove potrebe. No, da bismo govorili o istinskom stavljanju učenika u središte, nije dovoljno dijalog shvatiti samo kao metodu ili tehniku rada. Stoga se u ovome radu dijalog promatra kao kompleksan proces koji se uspostavlja u odnosima učenika i učitelja i u kojemu se kritički reflektira i transformira proces poučavanja i učenja te se stvara autentična kultura zajednice utemeljena na poštivanju ljudskih prava. Kao činitelji takve kulture u radu se razlažu toplina odnosa i slušanje djece, dogovaranje s djecom i zajedničko odlučivanje te konstruiranje zajedničkih grupnih vrijednosti (slobode, sigurnosti, uvažavanja, odgovornosti), obrazaca ponašanja i znanja. Takva kultura, kultura dijaloga, u središte uistinu stavlja subjekte nastavnog procesa – i dijete i učitelja. | ||
693 | |2 CROSBI |a dijalog, slušanje djece, zajedničko odlučivanje, ljudska prava |l hrv | ||
773 | 0 | |a Pedagogija i kultura |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. |g Str. 294-301 |t Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija / ur. Maja Ljubetić, Smiljana Zrilić. |z 9789539916747 | |
942 | |c CLA |t 1.16.1 |u 2 | ||
999 | |c 322724 |d 322721 |