Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja

Priznavanje i uvažavanje participativnih prava djeteta stavilo je veći naglasak na korištenje aktivnih metoda učenja u nastavi poput dijaloga. Dijalog, odnosno razgovor, prepoznat je kao pogodna tehnika kojom se uvažava pravo djeteta na vlastito mišljenje i slobodno izražavanje. Takvim se pristupom...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322724/Details
Matična publikacija: Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija / ur. Maja Ljubetić, Smiljana Zrilić
Str. 294-301
Glavni autor: Širanović, Ana (-)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
LEADER 02099nam a22001817a 4500
005 20140121184947.0
008 140121b2013 hr ||||| |||| 00| 0 hrv d
035 |a (CROSBI)671618 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |d HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 615  |a Širanović, Ana 
245 1 0 |a Dijalog - zrcalo kulture zajednice učenika i učitelja /   |c Ana Širanović. 
246 |a Dialogue – a reflection of student-teacher group culture 
300 |a 294-301 str. 
520 |a Priznavanje i uvažavanje participativnih prava djeteta stavilo je veći naglasak na korištenje aktivnih metoda učenja u nastavi poput dijaloga. Dijalog, odnosno razgovor, prepoznat je kao pogodna tehnika kojom se uvažava pravo djeteta na vlastito mišljenje i slobodno izražavanje. Takvim se pristupom napustilo tradicionalno shvaćanje nastavnog procesa prema kojemu djeca mirno sjede i slušaju, a učitelj izlaže i objašnjava te se zauzelo za suvremeni pristup koji u središte stavlja učenika i njegove potrebe. No, da bismo govorili o istinskom stavljanju učenika u središte, nije dovoljno dijalog shvatiti samo kao metodu ili tehniku rada. Stoga se u ovome radu dijalog promatra kao kompleksan proces koji se uspostavlja u odnosima učenika i učitelja i u kojemu se kritički reflektira i transformira proces poučavanja i učenja te se stvara autentična kultura zajednice utemeljena na poštivanju ljudskih prava. Kao činitelji takve kulture u radu se razlažu toplina odnosa i slušanje djece, dogovaranje s djecom i zajedničko odlučivanje te konstruiranje zajedničkih grupnih vrijednosti (slobode, sigurnosti, uvažavanja, odgovornosti), obrazaca ponašanja i znanja. Takva kultura, kultura dijaloga, u središte uistinu stavlja subjekte nastavnog procesa – i dijete i učitelja. 
693 |2 CROSBI  |a dijalog, slušanje djece, zajedničko odlučivanje, ljudska prava  |l hrv 
773 0 |a Pedagogija i kultura  |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012.  |g Str. 294-301  |t Pedagogija i kultura. Znanstvena monografija / ur. Maja Ljubetić, Smiljana Zrilić.  |z 9789539916747 
942 |c CLA  |t 1.16.1  |u 2 
999 |c 322724  |d 322721