Kasna radionica Jurja Dalmatinca - Pojam ili pojava?
Kiparski opus Jurja Matejeva Dalmatinca gotovo je sav nastao u prvom i najintenzivnijem stvaralačkom razdoblju (1441.- o. 1460.), i unatoč nekolicini ostvarenja nastalih uz pomoć suradnika i pomoćnika u stručnoj se literaturi niti jedno djelo nije pripisalo njegovoj radionici. U drugom, znatno sirom...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335378/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske 205 |
Glavni autor: | Marković, Predrag (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02691naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20180116180833.0 | ||
008 | 150109s2014 xx hrv|d | ||
999 | |c 335378 |d 335375 | ||
035 | |a (CROSBI)744828 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Marković, Predrag |9 439 | |
245 | 1 | 0 | |a Kasna radionica Jurja Dalmatinca - Pojam ili pojava? / |c Marković, Predrag. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Juraj Dalmatinac and his Late Workshop: Idea or Reality? | |
300 | |a 83-100 |f str. | ||
520 | |a Kiparski opus Jurja Matejeva Dalmatinca gotovo je sav nastao u prvom i najintenzivnijem stvaralačkom razdoblju (1441.- o. 1460.), i unatoč nekolicini ostvarenja nastalih uz pomoć suradnika i pomoćnika u stručnoj se literaturi niti jedno djelo nije pripisalo njegovoj radionici. U drugom, znatno siromašnijem stvaralačkom razdoblju koje traje do njegove smrti 1473. godine, Juraj je, prema do sada prihvaćenim gledištima, vlastoručno izradio samo jedno djelo – kip sv. Vlaha u Dubrovniku (1465). Preostala djela njegovog užeg kruga – maleni reljefi na impostima portala Kneževa dvora u Dubrovniku (1464), reljef sv. Jeronima i kiparski ukras Malipierove partije na šibenskoj katedrali (1465-1468), zbog naizgled nenadanog stilskog zaokreta i nešto lošije kvalitete izrade još uvijek se vode kao otvoreni atributivni problemi, odnosno u jednom slučaju pripisani su njegovoj kasnoj radionici (S. Kokole, 1987). Podrobno analizirajući sama djela kao i okolnosti u kojima su ovi reljefi nastali u radu se nastojati dokazati kako je pojam “kasne radionice Jurja Dalmatinca” teško primjenjiv na ta, ali i sva druga kiparska ostvarenja, te da se ona trebaju treba pripisati samome Jurju Dalmatincu. Pri tome bi trebalo imati u vidu nešto šire, na drugim djelima osvjedočene raspone likovnog izraza Jurja Dalmatinca, ali i moguće promjene u osobnom rukopisu koje dolaze u njegovim poznim godinama života. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1300620-0625 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.05 | ||
693 | |a Juraj Matejev Dalmatinac, Giorgio da Sebenico, radionica Jurja Dalmatinca, katedrala sv. Jakova u Šibeniku, portal Kneževa Dvora u Dubrovniku, „Malipierova partija“, reljef sv. Jeronima pustinjaka, reljef Polaganja u grob, Nova Crkva u Šibeniku, Donatello i venecijansko-padovanski umjetnički krug, |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Giorgio da Sebenico, workshop of Goirgio da Sebenico, cathedral of St. James in Sebenico, |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske |d Zagreb : FFpres, 2014 |h 205 |n Milinović Dino ; Marinković Ana ; Munk Ana |z 978-953-175-524-5 |g str. 83-100 | |
942 | |c POG |u 2 |z Ostalo |t 1.16 |