Kasna radionica Jurja Dalmatinca - Pojam ili pojava?

Kiparski opus Jurja Matejeva Dalmatinca gotovo je sav nastao u prvom i najintenzivnijem stvaralačkom razdoblju (1441.- o. 1460.), i unatoč nekolicini ostvarenja nastalih uz pomoć suradnika i pomoćnika u stručnoj se literaturi niti jedno djelo nije pripisalo njegovoj radionici. U drugom, znatno sirom...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335378/Details
Matična publikacija: Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske
205
Glavni autor: Marković, Predrag (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02691naa a2200241uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20180116180833.0
008 150109s2014 xx hrv|d
999 |c 335378  |d 335375 
035 |a (CROSBI)744828 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Marković, Predrag  |9 439 
245 1 0 |a Kasna radionica Jurja Dalmatinca - Pojam ili pojava? /  |c Marković, Predrag. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Juraj Dalmatinac and his Late Workshop: Idea or Reality? 
300 |a 83-100  |f str. 
520 |a Kiparski opus Jurja Matejeva Dalmatinca gotovo je sav nastao u prvom i najintenzivnijem stvaralačkom razdoblju (1441.- o. 1460.), i unatoč nekolicini ostvarenja nastalih uz pomoć suradnika i pomoćnika u stručnoj se literaturi niti jedno djelo nije pripisalo njegovoj radionici. U drugom, znatno siromašnijem stvaralačkom razdoblju koje traje do njegove smrti 1473. godine, Juraj je, prema do sada prihvaćenim gledištima, vlastoručno izradio samo jedno djelo – kip sv. Vlaha u Dubrovniku (1465). Preostala djela njegovog užeg kruga – maleni reljefi na impostima portala Kneževa dvora u Dubrovniku (1464), reljef sv. Jeronima i kiparski ukras Malipierove partije na šibenskoj katedrali (1465-1468), zbog naizgled nenadanog stilskog zaokreta i nešto lošije kvalitete izrade još uvijek se vode kao otvoreni atributivni problemi, odnosno u jednom slučaju pripisani su njegovoj kasnoj radionici (S. Kokole, 1987). Podrobno analizirajući sama djela kao i okolnosti u kojima su ovi reljefi nastali u radu se nastojati dokazati kako je pojam “kasne radionice Jurja Dalmatinca” teško primjenjiv na ta, ali i sva druga kiparska ostvarenja, te da se ona trebaju treba pripisati samome Jurju Dalmatincu. Pri tome bi trebalo imati u vidu nešto šire, na drugim djelima osvjedočene raspone likovnog izraza Jurja Dalmatinca, ali i moguće promjene u osobnom rukopisu koje dolaze u njegovim poznim godinama života. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1300620-0625 
546 |a HRV 
690 |a 6.05 
693 |a Juraj Matejev Dalmatinac, Giorgio da Sebenico, radionica Jurja Dalmatinca, katedrala sv. Jakova u Šibeniku, portal Kneževa Dvora u Dubrovniku, „Malipierova partija“, reljef sv. Jeronima pustinjaka, reljef Polaganja u grob, Nova Crkva u Šibeniku, Donatello i venecijansko-padovanski umjetnički krug,  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Giorgio da Sebenico, workshop of Goirgio da Sebenico, cathedral of St. James in Sebenico,  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske  |d Zagreb : FFpres, 2014  |h 205  |n Milinović Dino ; Marinković Ana ; Munk Ana  |z 978-953-175-524-5  |g str. 83-100 
942 |c POG  |u 2  |z Ostalo  |t 1.16