Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije

Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i sur. (1983) objašnjava kako pojedinac odabire aktivnosti kojima se bavi i uspjeh koji u njima postiže. U akademskom kontekstu, na ponašanja najviše utječu očekivanja uspjeha, te vrijednosti: interes za zadatak, važnost koju on ima za učenika, njegova korisno...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335705/Details
Matična publikacija: XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja
Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2014.
Glavni autori: Pavlin-Bernardić, Nina (-), Jurjević, Anamarija (Author), Rovan, Daria
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03381naa a22002537i 4500
003 HR-ZaFF
005 20170626113020.0
008 150109s2014 xx 1 hrv|d
999 |c 335705  |d 335702 
035 |a (CROSBI)700297 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Pavlin-Bernardić, Nina  |9 753 
245 1 0 |a Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije /  |c Nina Pavlin-Bernardić, Anamarija Jurjević, Daria Rovan. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Mathematical and language-program gimnasiums students' motivation for learning mathematics 
300 |a 140-140  |f str. 
520 3 |a Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i sur. (1983) objašnjava kako pojedinac odabire aktivnosti kojima se bavi i uspjeh koji u njima postiže. U akademskom kontekstu, na ponašanja najviše utječu očekivanja uspjeha, te vrijednosti: interes za zadatak, važnost koju on ima za učenika, njegova korisnost i cijena truda. Ova teorija uključuje i brojne druge varijable, pa tako i atribucije uspjeha smatra bitnim odrednicama akademskih odabira. U ovom istraživanju željeli smo ispitati postoje li razlike u navedenim varijablama između učenika gimnazija matematičkog i jezičnog usmjerenja, te kako one predviđaju neke obrazovne ishode. U ispitivanju je sudjelovalo 337 učenika 3. razreda gimnazija matematičkog (n=191) i jezičnog (n=146) usmjerenja iz Zadra i Zagreba, ukupno 136 mladića i 201 djevojaka. Primijenjeni su upitnici koji su mjerili atribucije specifičnih razloga uspjeha u matematici, očekivanja uspjeha u matematici, percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike. Mjere obrazovnih ishoda bile su namjera odabira više razine matematike na državnoj maturi i namjera upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta. Rezultati su pokazali se učenici matematičkog i jezičnog usmjerenja razlikuju u atribucijama uspjeha u matematici, pri čemu učenici matematičkog usmjerenja uspjeh više pripisuju faktorima vezanim uz aktivnost i motivaciju te sposobnost i ličnost od učenika jezičnih gimnazija. Također, učenici matematičkog usmjerenja imaju viša očekivanja uspjeha u matematici te višu percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike od učenika jezičnog usmjerenja. U predikciji namjere odabira više razine matematike na državnoj maturi i na uzorku učenika matematičkog usmjerenja i na uzorku učenika jezičnog usmjerenja statistički značajnim prediktorom se pokazalo jedino očekivanje uspjeha u matematici. U predikciji namjere upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta na oba uzorka su se značajnim prediktorima pokazali očekivanje uspjeha u matematici i percipirana korisnost matematike. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a motivacija, matematika, atribucije uspjeha, očekivanja uspjeha  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a motivation, mathematics, attributions of success, expectancies for success  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Jurjević, Anamarija  |4 aut 
700 1 |a Rovan, Daria  |4 aut  |9 771 
773 0 |a XIX. Dani psihologije u Zadru (29.-31. 05. 2014. ; Zadar, Hrvatska)  |t XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja  |d Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2014.  |n Slišković, Ana  |z 978-953-331-054-1  |g str. 140-140 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12