Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije
Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i sur. (1983) objašnjava kako pojedinac odabire aktivnosti kojima se bavi i uspjeh koji u njima postiže. U akademskom kontekstu, na ponašanja najviše utječu očekivanja uspjeha, te vrijednosti: interes za zadatak, važnost koju on ima za učenika, njegova korisno...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335705/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2014. |
Glavni autori: | Pavlin-Bernardić, Nina (-), Jurjević, Anamarija (Author), Rovan, Daria |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03381naa a22002537i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170626113020.0 | ||
008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
999 | |c 335705 |d 335702 | ||
035 | |a (CROSBI)700297 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Pavlin-Bernardić, Nina |9 753 | |
245 | 1 | 0 | |a Motivacija za učenje matematike kod učenika prirodoslovno-matematičke i jezične gimnazije / |c Nina Pavlin-Bernardić, Anamarija Jurjević, Daria Rovan. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Mathematical and language-program gimnasiums students' motivation for learning mathematics | |
300 | |a 140-140 |f str. | ||
520 | 3 | |a Teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i sur. (1983) objašnjava kako pojedinac odabire aktivnosti kojima se bavi i uspjeh koji u njima postiže. U akademskom kontekstu, na ponašanja najviše utječu očekivanja uspjeha, te vrijednosti: interes za zadatak, važnost koju on ima za učenika, njegova korisnost i cijena truda. Ova teorija uključuje i brojne druge varijable, pa tako i atribucije uspjeha smatra bitnim odrednicama akademskih odabira. U ovom istraživanju željeli smo ispitati postoje li razlike u navedenim varijablama između učenika gimnazija matematičkog i jezičnog usmjerenja, te kako one predviđaju neke obrazovne ishode. U ispitivanju je sudjelovalo 337 učenika 3. razreda gimnazija matematičkog (n=191) i jezičnog (n=146) usmjerenja iz Zadra i Zagreba, ukupno 136 mladića i 201 djevojaka. Primijenjeni su upitnici koji su mjerili atribucije specifičnih razloga uspjeha u matematici, očekivanja uspjeha u matematici, percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike. Mjere obrazovnih ishoda bile su namjera odabira više razine matematike na državnoj maturi i namjera upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta. Rezultati su pokazali se učenici matematičkog i jezičnog usmjerenja razlikuju u atribucijama uspjeha u matematici, pri čemu učenici matematičkog usmjerenja uspjeh više pripisuju faktorima vezanim uz aktivnost i motivaciju te sposobnost i ličnost od učenika jezičnih gimnazija. Također, učenici matematičkog usmjerenja imaju viša očekivanja uspjeha u matematici te višu percipiranu važnost, interes i korisnost učenja matematike od učenika jezičnog usmjerenja. U predikciji namjere odabira više razine matematike na državnoj maturi i na uzorku učenika matematičkog usmjerenja i na uzorku učenika jezičnog usmjerenja statistički značajnim prediktorom se pokazalo jedino očekivanje uspjeha u matematici. U predikciji namjere upisa prirodoslovnog, biokemijskog ili tehničkog fakulteta na oba uzorka su se značajnim prediktorima pokazali očekivanje uspjeha u matematici i percipirana korisnost matematike. | |
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a motivacija, matematika, atribucije uspjeha, očekivanja uspjeha |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a motivation, mathematics, attributions of success, expectancies for success |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Jurjević, Anamarija |4 aut | |
700 | 1 | |a Rovan, Daria |4 aut |9 771 | |
773 | 0 | |a XIX. Dani psihologije u Zadru (29.-31. 05. 2014. ; Zadar, Hrvatska) |t XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja |d Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2014. |n Slišković, Ana |z 978-953-331-054-1 |g str. 140-140 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 |