Andreisove nacionalne odrednice pri kreiranju imaginarnog muzeja hrvatske glazbe

Josip Andreis je kanon za svoju Povijest hrvatske glazbe kreirao pod dvojakim utjecajem naslijeđa historiografskih ideja koje sežu unatrag do Franje Ks. Kuhača, te političkog okružja multinacionalne i komunističke Jugoslavije. Njegov muzej povijesti hrvatske glazbe predstavlja skladatelje hrvatskog...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000734597/Details
Matična publikacija: Arti musices
40 (2009), 1/2 ; str. 67-88
Glavni autor: Blažeković, Zdravko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Arti musices - Hrvatski muzikološki zbornik
LEADER 02547caa a2200301 ir4500
001 NSK01000734597
003 HR-ZaNSK
005 20120403161532.0
007 ta
008 100426s2009 ci ||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)737219 
035 |a (HR-ZaNSK)000734597 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
080 |a 78  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Blažeković, Zdravko 
245 1 0 |a Andreisove nacionalne odrednice pri kreiranju imaginarnog muzeja hrvatske glazbe /  |c Zdravko Blažeković. 
500 |a Tema broja: Josip Andreis (1909.-1982.) : u povodu 100. obljetnice rođenja 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst 
504 |a Summary 
520 |a Josip Andreis je kanon za svoju Povijest hrvatske glazbe kreirao pod dvojakim utjecajem naslijeđa historiografskih ideja koje sežu unatrag do Franje Ks. Kuhača, te političkog okružja multinacionalne i komunističke Jugoslavije. Njegov muzej povijesti hrvatske glazbe predstavlja skladatelje hrvatskog i stranog podrijetla u Hrvatskoj, te skladatelje hrvatskog podrijetla aktivne u drugim europskim središtima. U njihovom predstavljanju se oslonio na postojeću literaturu, slijedeći formirane modele bez reinterpretiranja periodizacije hrvatske glazbe.;;Povijesnu priču je Andreis konstruirao kao neprekinuti niz umjetničkih vrhunaca koji je išao jedinstvenom i jednosmjernom linijom od renesansnih i baroknih skladatelja u urbanism centrima Dalmacije, i nastavio sa skladateljima 19. stoljeća u sjevernoj Hrvatskoj. Uzevši Vatroslava Lisinskog i Narodni preporod kao ishodište sjevernohrvatske glazbe 19. stoljeća, on je previdio predstaviti specifičnosti klasičnog stila koji se ovdje razvio u kasnom 18. i početkom 19. stoljeća. Pod utjecajem ideologije o hrvatskom nacionalnom stilu te u situaciji nedefiniranih graničnih odnosa s Italijom, glazbeni život Dalmacije i Istre u 19. stoljeću je prikazao površno, bez predstavljanja ovdašnjih skladatelja talijanskog podrijetla. Jednako je izostavio spomenuti srpske skladatelje koji su djelovali u Hrvatskoj, te suvremene skladatelje crkvene glazbe 
653 1 |a Josip Andreis  |a Franjo Ksaver Kuhač  |a Lovro Županović 
653 0 |a Povijest hrvatske glazbe  |a Muzej hrvatske glazbe  |a Historiografija glazbe 
773 0 |t Arti musices  |x 0587-5455  |g 40 (2009), 1/2 ; str. 67-88  |w nsk.(HR-ZaNSK)000011631 
981 |b B02/09  |p CRO 
998 |a dalo100426  |c agno120402 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/arti-musices  |y Arti musices - Hrvatski muzikološki zbornik