Andreisove nacionalne odrednice pri kreiranju imaginarnog muzeja hrvatske glazbe
Josip Andreis je kanon za svoju Povijest hrvatske glazbe kreirao pod dvojakim utjecajem naslijeđa historiografskih ideja koje sežu unatrag do Franje Ks. Kuhača, te političkog okružja multinacionalne i komunističke Jugoslavije. Njegov muzej povijesti hrvatske glazbe predstavlja skladatelje hrvatskog...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000734597/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Arti musices 40 (2009), 1/2 ; str. 67-88 |
Glavni autor: | Blažeković, Zdravko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
Arti musices - Hrvatski muzikološki zbornik |
LEADER | 02547caa a2200301 ir4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000734597 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20120403161532.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 100426s2009 ci ||| ||hrv | ||
035 | |9 (HR-ZaNSK)737219 | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000734597 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
080 | |a 78 |2 MRF 1998. | ||
100 | 1 | |a Blažeković, Zdravko | |
245 | 1 | 0 | |a Andreisove nacionalne odrednice pri kreiranju imaginarnog muzeja hrvatske glazbe / |c Zdravko Blažeković. |
500 | |a Tema broja: Josip Andreis (1909.-1982.) : u povodu 100. obljetnice rođenja | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst | ||
504 | |a Summary | ||
520 | |a Josip Andreis je kanon za svoju Povijest hrvatske glazbe kreirao pod dvojakim utjecajem naslijeđa historiografskih ideja koje sežu unatrag do Franje Ks. Kuhača, te političkog okružja multinacionalne i komunističke Jugoslavije. Njegov muzej povijesti hrvatske glazbe predstavlja skladatelje hrvatskog i stranog podrijetla u Hrvatskoj, te skladatelje hrvatskog podrijetla aktivne u drugim europskim središtima. U njihovom predstavljanju se oslonio na postojeću literaturu, slijedeći formirane modele bez reinterpretiranja periodizacije hrvatske glazbe.;;Povijesnu priču je Andreis konstruirao kao neprekinuti niz umjetničkih vrhunaca koji je išao jedinstvenom i jednosmjernom linijom od renesansnih i baroknih skladatelja u urbanism centrima Dalmacije, i nastavio sa skladateljima 19. stoljeća u sjevernoj Hrvatskoj. Uzevši Vatroslava Lisinskog i Narodni preporod kao ishodište sjevernohrvatske glazbe 19. stoljeća, on je previdio predstaviti specifičnosti klasičnog stila koji se ovdje razvio u kasnom 18. i početkom 19. stoljeća. Pod utjecajem ideologije o hrvatskom nacionalnom stilu te u situaciji nedefiniranih graničnih odnosa s Italijom, glazbeni život Dalmacije i Istre u 19. stoljeću je prikazao površno, bez predstavljanja ovdašnjih skladatelja talijanskog podrijetla. Jednako je izostavio spomenuti srpske skladatelje koji su djelovali u Hrvatskoj, te suvremene skladatelje crkvene glazbe | ||
653 | 1 | |a Josip Andreis |a Franjo Ksaver Kuhač |a Lovro Županović | |
653 | 0 | |a Povijest hrvatske glazbe |a Muzej hrvatske glazbe |a Historiografija glazbe | |
773 | 0 | |t Arti musices |x 0587-5455 |g 40 (2009), 1/2 ; str. 67-88 |w nsk.(HR-ZaNSK)000011631 | |
981 | |b B02/09 |p CRO | ||
998 | |a dalo100426 |c agno120402 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/arti-musices |y Arti musices - Hrvatski muzikološki zbornik |