Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj

Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti;;osnovnih škola na temelju niza obilježja te utvrditi najbolje;;odrednice njihove uspješnosti. U istraživanju su sudjelovale 844;;redovne osnovne škole u Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428;;učenika četvrtog i osmog r...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000735390/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja (Zagreb)
18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 605-624
Glavni autor: Burušić, Josip (-)
Ostali autori: Babarović, Toni (-), Šakić Velić, Marija
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Društvena istraživanja
LEADER 02749caa a2200337 ir4500
001 NSK01000735390
003 HR-ZaNSK
005 20181023132858.0
007 ta
008 100503s2009 ci ||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)738013 
035 |a (HR-ZaNSK)000735390 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng  |b ger 
042 |a croatica 
080 |a 373  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Burušić, Josip 
245 1 0 |a Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj :  |b rezultati empirijske provjere /  |c Josip Burušić, Toni Babarović, Marija Šakić. 
300 |b Ilustr. 
500 |a Tema broja: Osnovna škola u Hrvatskoj i društvo znanja 
504 |a Summary ; Zusammenfassung 
504 |a Bibliografija: str. 620-622 
520 8 |a Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti;;osnovnih škola na temelju niza obilježja te utvrditi najbolje;;odrednice njihove uspješnosti. U istraživanju su sudjelovale 844;;redovne osnovne škole u Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428;;učenika četvrtog i osmog razreda. Učenici četvrtog razreda rješavali;;su objektivne ispite znanja iz hrvatskoga jezika, matematike,;;prirode i društva, integracije nastavnih sadržaja i prvoga stranog;;jezika u redovnoj nastavi, a učenici osmog razreda ispite iz;;biologije, fizike, kemije, geografije, povijesti, integracije nastavnih;;sadržaja iz prirodoslovlja i društveno-prirodoslovne skupine;;predmeta te hrvatskoga jezika i prvoga stranog jezika u redovnoj;;nastavi. Provedene su hijerarhijske regresijske analize, u kojima;;su kriteriji bili prosječno postignuće škola u razrednoj i;;predmetnoj nastavi, a prediktori različite skupine obilježja škola;;(veličina škole, statusna obilježja, obilježja rukovođenja, obilježja;;i uvjeti programa i nastave te pokazatelji školske klime). Rezultati;;pokazuju kako se uspješnost škola na završetku razredne i;;predmetne nastave može objasniti promatranim obilježjima, što;;posebno vrijedi za razrednu nastavu. Većina obilježja koja se;;odnose na pojedina statusna obilježja škole, programa i nastave;;pridonose objašnjenju uspješnosti, pri čemu najveću prediktivnu;;snagu imaju obilježja povezana s temeljnim administrativno-statusnim;;odrednicama rada škole. 
653 |a Osnovno školstvo  |a Obrazovanje  |a Pokazatelji uspješnosti 
653 5 |a Hrvatska 
700 1 |a Babarović, Toni 
700 1 |a Šakić Velić, Marija 
773 0 |t Društvena istraživanja (Zagreb)  |x 1330-0288  |g 18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 605-624  |w nsk.(HR-ZaNSK)000012580 
981 |b B02/09  |p CRO 
998 |a trio100503  |c zvdo111010 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/drustvena-istrazivanja  |y Društvena istraživanja