The school climate - theoretical principles and research from the perspective of students, teachers and parents

Ovaj rad proučava kvalitetu školske klime. Jedan od njegovih ciljeva jest defi nirati temeljne pojmove, poput okruženja, ozračja, klime, i odabranih inačica klime, posebno školsku klimu. Pozornost se usmjerava na sljedećih pet područja školskoga života koji su, prema mišljenju autorice, značajni: 1)...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000745241/Details
Matična publikacija: Odgojne znanosti
11 (2009), 1(17) ; str. 181-187
Glavni autor: Kantorova-Balikova, Jana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: eng
Predmet:
Online pristup: Odgojne znanosti
LEADER 02716caa a2200277 i 4500
001 NSK01000745241
003 HR-ZaNSK
005 20120201110722.0
007 ta
008 101006s2009 ci ||| ||eng
035 |a (HR-ZaNSK)000745241 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a eng  |b hrv 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 |a 371 
100 1 |a Kantorova-Balikova, Jana 
245 1 4 |a The school climate - theoretical principles and research from the perspective of students, teachers and parents /  |c Jana Kantorova. 
504 |a Bibliografija: 9 jed 
504 |a Sažetak 
520 |a Ovaj rad proučava kvalitetu školske klime. Jedan od njegovih ciljeva jest defi nirati temeljne pojmove, poput okruženja, ozračja, klime, i odabranih inačica klime, posebno školsku klimu. Pozornost se usmjerava na sljedećih pet područja školskoga života koji su, prema mišljenju autorice, značajni: 1) sveukupan stav škole i motivacija za učenje; 2) kvalitete i kompetencije učitelja; 3) školska pravila i razredna disciplina; 4) solidarnost razreda kao društvene skupine; 5) arhitektonski, estetski i higijenski vidovi škole. Ovim se radom žele predstaviti i nove metode poduprte dugim iskustvom vezanim za školsku klimu, a prikupljenim u inozemstvu te sličnim nedavnim iskustvom iz zemlje. Dok je u Europi i drugdje školska klima dio temeljnih obrazovnih disciplina, u Češkoj ona još uvijek čeka na priznanje da se radi o redovnom obrazovnom i psihološkom fenomenu. Glavni cilj cijeloga rada jest pronaći odgovarajuću metodu, odnosno upitnik za provođenje istraživanja. Na ovom je upitniku provedena kvantitativna provjera, a pomogao mi je pri ocjeni kvalitete u pet područja školske klime u jednoj gimnaziji. Disperzivna analiza u jednom čimbeniku otkrila je razlike u ocjenama učenika, nastavnika i roditelja za pet područja. Usporedivši prosječne odgovore tih triju skupina ispitanika, možemo zaključiti da su najzadovoljniji sa svim područjima školske klime nastavnici. Proizašlo je da su roditelji nešto manje zadovoljni. Najveće nezadovoljstvo postoji među učenicima. Dobiveni rezultati mogu u budućnosti biti temelj za daljnje istraživanje u ovome području. Cilj bi trebao biti predložiti model stvaranja pozitivne školske klime u obliku savjeta i preporuka nastavnicima i ravnateljima. Važnost rada sastoji se u izradi metode upitnika i provođenja istraživanja u praksi 
653 |a Školska klima  |a Nastavnici  |a Učenici 
773 0 |t Odgojne znanosti  |x 1846-1204  |g 11 (2009), 1(17) ; str. 181-187 
981 |b B09/09  |p CRO 
998 |a boko101006  |c zvdo120201 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/odgojne-znanosti  |y Odgojne znanosti