Razumijevanje koncepata ravnoteže i međuovisnosti kod učenika u dobi od 13 godina

Cilj ovog istraživanja je utvrditi razumijevanje makrokoncepta Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu, na temelju odgovora učenika 7. razreda osnovne škole na zadatke sa Županijskog natjecanja iz Biologije 2018. godine. Odgovori učenika analizirani su u svrhu procjene sposobnosti učenika u rješav...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001024526/Details
Matična publikacija: Educatio biologiae
(2018), 4 ; str. 35-51
Glavni autori: Zidar, Lea (Author), Begić, Valerija, Bastić, Marijana, Radanović, Ines
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.32633/eb.4.3
Elektronička verzija članka
LEADER 02595naa a22003614i 4500
001 NSK01001024526
003 HR-ZaNSK
005 20190329140530.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 190320s2018 ci | |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.32633/eb.4.3 
035 |a (HR-ZaNSK)001024526 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 373  |2 2011 
080 1 |a 57  |2 2011 
100 1 |a Zidar, Lea  |4 aut 
245 1 0 |a Razumijevanje koncepata ravnoteže i međuovisnosti kod učenika u dobi od 13 godina  |h [Elektronička građa] /  |c Lea Zidar, Valerija Begić, Marijana Bastić, Ines Radanović. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografija: str. 51. 
520 |a Cilj ovog istraživanja je utvrditi razumijevanje makrokoncepta Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu, na temelju odgovora učenika 7. razreda osnovne škole na zadatke sa Županijskog natjecanja iz Biologije 2018. godine. Odgovori učenika analizirani su u svrhu procjene sposobnosti učenika u rješavanju zadataka viših kognitivnih razina uz navedeni makrokoncept te uz zadatke koji povezuju više makrokoncepata. Analiza odgovora učenika uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Tijekom analize učeničkih odgovora utvrđeni su problemi i miskoncepcije osobito vezani uz koncept Međuovisnost živog svijeta i okoliša. Statistički značajna razlika utvrđena je kod miskoncepcija i problema vezanih uz proces disanja, te uz načine i uvjete prijenosa malarije. Izdvojeni problemi i miskoncepcije dati će jasnu sliku razumijevanja navedenog makrokoncepta, te će omogućiti učiteljima biologije bolje planiranje nastave pri obradi nastavnih sadržaja koji pružaju kontekst za poučavanje ovog makrokoncepta. Miskoncepcije koje su utvrđene tijekom analize, ukazuju na nužno osuvremenjivanje nastave biologije, te na veću potrebu korištenja primjene znanja, a manje reprodukcije, s naglaskom na iskustveno učenje i što samostalnije učeničke aktivnosti tijekom nastave biologije. 
653 0 |a Biologija  |a Osnovnoškolsko obrazovanje  |a Natjecanje  |a Međuovisnost 
700 1 |a Begić, Valerija  |4 aut 
700 1 |a Bastić, Marijana  |4 aut 
700 1 |a Radanović, Ines  |4 aut 
773 0 |t Educatio biologiae  |x 1849-6520  |g (2018), 4 ; str. 35-51  |w nsk.(HR-ZaNSK)000898400 
981 |b Be2018  |b B01/18 
998 |b tino1903 
856 4 0 |u https://doi.org/10.32633/eb.4.3 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/216471  |y Elektronička verzija članka 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr