Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama

Cilj ovog istraživanja bio je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepta Životni ciklusi kod učenika osnovne škole i gimnazije. U svrhu ostvarenja cilja učenici su rješavali slikovne zadatke primjene znanja i konceptualnog razumijevanja u on line sustavu e-učenja MoD. Analiza učenički...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001024528/Details
Matična publikacija: Educatio biologiae
(2018), 4 ; str. 1-16
Glavni autori: Vrbanović, Dorotea (Author), Radanović, Ines, Begić, Valerija
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.32633/eb.4.1
Elektronička verzija članka
LEADER 02840naa a22003494i 4500
001 NSK01001024528
003 HR-ZaNSK
005 20190329141734.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 190320s2018 ci | |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.32633/eb.4.1 
035 |a (HR-ZaNSK)001024528 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 373  |2 2011 
080 1 |a 57  |2 2011 
100 1 |a Vrbanović, Dorotea  |4 aut 
245 1 0 |a Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama  |h [Elektronička građa] /  |c Dorotea Vrbanović, Ines Radanović, Valerija Begić. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografija: str. 15-16 
520 |a Cilj ovog istraživanja bio je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepta Životni ciklusi kod učenika osnovne škole i gimnazije. U svrhu ostvarenja cilja učenici su rješavali slikovne zadatke primjene znanja i konceptualnog razumijevanja u on line sustavu e-učenja MoD. Analiza učeničkih odgovora uključivala je kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora. Izdvojeni su i objašnjeni problemi i miskoncepcije vezani uz koncept Životni ciklusi te je analizirana uspješnost učinka kumulativnog provjeravanja. Prosječna riješenost provjere za 10 % odudara od srednje riješenosti provjera iz biologije na nacionalnoj razini. Pogrešan odabir slika za pojedine faze unutar životnog ciklusa upućuje na nedovoljnu vizualizaciju bioloških sadržaja od strane učenika, jer učitelji nisu u poučavanju koristili univerzalne obrasce, odnosno na njih upućivali. Slabije snalaženje učenika u univerzalnom obrascu posljedica je izostanka ili nedovoljne upotrebe grafičkih organizatora znanja tijekom učenja te nedovoljnog naglašavanja principa i poveznica pri poučavanju životnih ciklusa različitih organizama. Na rješavanje zadataka vezanih uz životni ciklus u kumulativnom slijedu učenja utječe složenost zadataka, kao i bolje poznavanje organizama koji se provjeravaju u povezanosti sa iskustvom učenja prema razini obrazovanja. Utvrđene miskoncepcije i problemi ukazuju na potrebu uvođenja nastavnih tehnika kao što je kumulativno učenje, uz izraženiju potrebu za vizualnom i iskustvenom potporom te uspostavljenjem uzročno-posljedičnih veza pri učenju. 
653 0 |a Osnovnoškolsko obrazovanje  |a Srednjoškolsko obrazovanje  |a Konceptualno razumijevanje  |a Učenje 
700 1 |a Radanović, Ines  |4 aut 
700 1 |a Begić, Valerija  |4 aut 
773 0 |t Educatio biologiae  |x 1849-6520  |g (2018), 4 ; str. 1-16  |w nsk.(HR-ZaNSK)000898400 
981 |b Be2018  |b B01/18 
998 |b tino1903 
856 4 0 |u https://doi.org/10.32633/eb.4.1 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/216460  |y Elektronička verzija članka 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr