Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja

Temeljni koncept na kojem počiva učiteljev profesionalni razvoj je profesionalno učenje kao cjeloživotan, otvoren, dinamičan i trajan proces različitih oblika formalnog, neformalnog i informalnog učenja. Istraživanja su dugo vremena bila usmjerena na područje formalnog obrazovanja, odnosno instituci...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001055738/Details
Matična publikacija: Nova prisutnost (Online)
17 (2019), 2 ; str. 309-322
Glavni autori: Skupnjak, Draženka (Author), Tot, Daria
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31192/np.17.2.5
Hrčak
LEADER 03920naa a22003734i 4500
001 NSK01001055738
003 HR-ZaNSK
005 20200324194522.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 200217s2019 ci a |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31192/np.17.2.5 
035 |a (HR-ZaNSK)001055738 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 37  |2 2011 
080 1 |a 331  |2 2011 
100 1 |a Skupnjak, Draženka  |4 aut 
245 1 0 |a Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja  |h [Elektronička građa] /  |c Draženka Skupnjak, Daria Tot. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Temeljni koncept na kojem počiva učiteljev profesionalni razvoj je profesionalno učenje kao cjeloživotan, otvoren, dinamičan i trajan proces različitih oblika formalnog, neformalnog i informalnog učenja. Istraživanja su dugo vremena bila usmjerena na područje formalnog obrazovanja, odnosno institucionalno organizirano učenje. Razvojem koncepta cjeloživotnog učenja u fokus ulaze i drugi oblici obrazovanja i učenja. Različiti modeli i varijacije neformalnog i informalnog učenja međusobno se u mnogim dijelovima isprepliću, a cilj je ovog istraživanja bio utvrđivanje koji su od tih oblika najzastupljeniji u profesionalnom razvoju učitelja razredne nastave. Na uzorku od 506 ispitanika Varaždinske, Međimurske, Koprivničko-križevačke i Bjelovarsko-bilogorske županije utvrđeno je da učitelji najučestalijim oblicima procjenjuju suradnju s drugim učiteljima u školi, neformalne razgovore s kolegama sustručnjacima, sudjelovanje na tečajevima, radionicama ili seminarima izvan škole, ŽSV-a te praćenje medija. Najmanje je zastupljeno sudjelovanje u međuškolskim/međunarodnim projektima i volontiranje. U nekim oblicima neformalnog i informalnog učenja također je utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na godine učiteljskog staža i vrstu inicijalnog obrazovanja. 
520 |a The fundamental concept behind teacher’s professional development is professional learning as a lifelong, open, dynamic and durable/permanent process of various forms of formal, non-formal and informal learning. For a long time, researches have been focused on the area of formal education, in other words institutionally organized learning. With the development of the lifelong learning, other forms of education and learning also come into focus. Various models and variations of non-formal and informal learning mutually intertwine in many parts, and the aim of this research was to determine which of these forms are the most represented in the professional development of class teachers. It has been determined, on a sample of 506 respondents from Varaždin, Međimurje, Koprivničko-Križevačka and Bjelovarkso-Bilogorska County that teachers evaluate, as the most frequent forms – co-operation with other school teachers, informal conversations with fellow professionals, participation in courses, workshops or seminars outside the school, county assemblies and media monitoring. The least represented is participation in intercultural / international projects and volunteering. It has also been determined, in some forms of non-formal and informal learning, statistically significant difference in terms of teacher’s years of service and the type of initial education. 
653 0 |a Neformalno učenje  |a Informalno učenje  |a Učitelji  |a Profesionalni razvoj 
700 1 |a Tot, Daria  |4 aut 
773 0 |t Nova prisutnost (Online)  |x 1848-8676  |g 17 (2019), 2 ; str. 309-322  |w nsk.(HR-ZaNSK)000836491 
981 |b Be2019  |b B02/19 
998 |b tino2003 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31192/np.17.2.5 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/222482  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr