Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika

Usporednom analizom odabranih povijesnih i suvremenih pedagoških dokumenata stručno usavršavanje se prepoznaje kao trajna i neodvojiva komponenta nastavničke profesije. Trajno usavršavanje odgojnoobrazovnih djelatnika nepravedno se pripisuje tek vremenu paradigme cjeloživotnog obrazovanja. Pedagoški...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001108768/Details
Matična publikacija: Metodički ogledi (Online)
27 (2020), 1 ; str. 81-101
Glavni autor: Lukaš, Mirko (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9
Hrčak
LEADER 03570naa a22003374i 4500
001 NSK01001108768
003 HR-ZaNSK
005 20210908101102.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 210730s2020 ci |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.21464/mo.27.1.9 
035 |a (HR-ZaNSK)001108768 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 377  |2 2011 
100 1 |a Lukaš, Mirko  |4 aut 
245 1 0 |a Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika  |h [Elektronička građa] /  |c Mirko Lukaš. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 99-101. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Usporednom analizom odabranih povijesnih i suvremenih pedagoških dokumenata stručno usavršavanje se prepoznaje kao trajna i neodvojiva komponenta nastavničke profesije. Trajno usavršavanje odgojnoobrazovnih djelatnika nepravedno se pripisuje tek vremenu paradigme cjeloživotnog obrazovanja. Pedagoški teoretičari nastavničkoj profesiji od njezinih početaka i pokušaja zakonske regulative te njezina društvenog etabliranja propisuju trajnu potrebu stručnog usavršavanja u svrhu profesionalnog razvitka i karijernog napredovanja, kao i obvezu neprestanog učenja. Već u prvom zakonskom dokumentu iz 1874. godine propisano je individualno i produžno obrazovanje svih učitelja. Time stručno usavršavanje postaje ključna sastavnica učiteljske profesije, a kasnije i svih odgojno obrazovnih djelatnika. Analizom povijesnih dokumenata utvrđena je sto pedeset godišnja zakonska i propisima regulirana trajna obveza stručnog usavršavanja nastavnika koja u praksi često nije ostvarena. Nakon dosegnute sveučilišne razine inicijalnog obrazovanja svih nastavnika i učitelja, potrebno je stvoriti uvjete za njihovo sustavno i učinkovito stručno usavršavanje. 
520 |a By comparative analysis of selected historical and contemporary pedagogical documents, professional development is recognized as a permanent and inseparable component of the teaching profession. Continuous training of educators is unfairly attributed only to the time of the lifelong education paradigm. Since its beginnings and attempts at legislation and its social establishment, pedagogical theorists have prescribed the continuing need for professional development for the purpose of professional development and career advancement, as well as the obligation of continuous learning. Already in the first legal document of 1874, individual and extended education of all teachers was prescribed. In this way, professional development becomes a key component of the teaching profession and later of all educational staff. The analysis of historical documents has determined the one hundred and fifty-year legal and statutory regulation of a permanent obligation for the professional development of teachers, which is often not achieved in practice. After reaching the university level of initial education of all teachers, it is necessary to create the conditions for their systematic and effective professional development. 
653 0 |a Nastavnici  |a Cjeloživotno obrazovanje  |a Permanentno obrazovanje  |a Stručno usavršavanje  |a Školski propisi 
773 0 |t Metodički ogledi (Online)  |x 1848-2325  |g 27 (2020), 1 ; str. 81-101  |w nsk.(HR-ZaNSK)000779317 
981 |b Be2020  |b B03/20 
998 |b dalo2109 
856 4 0 |u https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/243953  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr