Can political rhetoric ever be "too persuasive"?
Can the use of linguistic devices to achieve persuasion, such as metaphor, irony and hyperbole, ever be “too persuasive”, i.e., overshoot its rhetorical aim? More specifically, can the combination of such devices be “too much of a good thing” in that it commits speakers (and approving hearers) to ac...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001122334 |
---|---|
Matična publikacija: |
Jezikoslovlje (Online) 21 (2020), 3 ; str. 285-303 |
Glavni autor: | Musolff, Andreas (Author) |
Vrsta građe: | e-članak |
Jezik: | eng |
Predmet: | |
Online pristup: |
https://doi.org/10.29162/jez.2020.9 Hrčak |
Održavanje sustava u tijeku
Sustav je trenutačno nedostupan zbog održavanja.
Zapisi o posjedovanju i primjercima trenutačno nisu dostupni. Za više informacija kontaktirajte osoblje knjižnice ili pošaljite upit administratoru:
Internet
https://doi.org/10.29162/jez.2020.9Hrčak