Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole

S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih činitelja kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskoga uspjeha, cilj je ovoga istraživanja bio ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbol...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000539848/Details
Matična publikacija: Psihologijske teme
18 (2009), 1 ; str. 99-117
Glavni autor: Didović, Martina (-)
Ostali autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Psihologijske teme
LEADER 02400naa a2200325 i 4500
001 ZAG01000539848
003 HR-ZaZAG
005 20120710114402.0
007 ta
008 110221s2009 ci | |||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)000759160 
035 |a (HR-ZaZAG)000539848 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
044 |a ci  |c hr 
100 1 |a Didović, Martina 
245 1 0 |a Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole /  |c Martina Didović, Svjetlana Kolić-Vehovec. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografija: str. 114-116 
504 |a Abstract 
520 |a S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih činitelja kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskoga uspjeha, cilj je ovoga istraživanja bio ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbolje predvidjeti uspjeh na zadatku razumijevanja teksta učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Herschelov test rječnika (1963) korišten je kao mjera aktivnoga/pasivnoga prepoznavanja oblika riječi/značenja. Također je ispitano aktivno dosjećanje oblika riječi i pasivno dosjećanje značenja riječi. Razumijevanje je teksta ispitano putem odgovora na pitanja o odlomcima iz knjiga propisanih za lektiru za 4. i 8. razred osnovne škole. Rezultati su pokazali da je aktivno dosjećanje najteži zadatak, zatim pasivno dosjećanje, a aktivno/pasivno prepoznavanje se pokazao najlakšim zadatkom. Djevojčice u 8. razredu imaju bogatiji rječnik i bolje razumiju tekst od dječaka. Najboljim se prediktorom razumijevanja teksta i kod učenika 4. kao i kod učenika 8. razreda pokazalo pasivno dosjećanje značenja riječi 
700 1 |a Kolić-Vehovec, Svjetlana 
773 0 |t Psihologijske teme  |x 1332-0742  |g 18 (2009), 1 ; str. 99-117 
998 |a dalo110221 
LKR |a ANA  |b 73818  |l ZAG01  |m Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole /  |n Psihologijske teme  |v 18 (2009), 1 ; str. 99-117 
OWN |a FFDI 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/psihologijske-teme  |y Psihologijske teme 
PLK |a UP  |l ZAG01  |b 000073818  |m Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole /  |n Psihologijske teme