Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole
S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih činitelja kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskoga uspjeha, cilj je ovoga istraživanja bio ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbol...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000539848/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Psihologijske teme 18 (2009), 1 ; str. 99-117 |
Glavni autor: | Didović, Martina (-) |
Ostali autori: | Kolić-Vehovec, Svjetlana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Psihologijske teme |
LEADER | 02400naa a2200325 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | ZAG01000539848 | ||
003 | HR-ZaZAG | ||
005 | 20120710114402.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 110221s2009 ci | |||| ||hrv | ||
035 | |9 (HR-ZaNSK)000759160 | ||
035 | |a (HR-ZaZAG)000539848 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
044 | |a ci |c hr | ||
100 | 1 | |a Didović, Martina | |
245 | 1 | 0 | |a Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole / |c Martina Didović, Svjetlana Kolić-Vehovec. |
300 | |b Ilustr. | ||
504 | |a Bibliografija: str. 114-116 | ||
504 | |a Abstract | ||
520 | |a S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih činitelja kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskoga uspjeha, cilj je ovoga istraživanja bio ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbolje predvidjeti uspjeh na zadatku razumijevanja teksta učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Herschelov test rječnika (1963) korišten je kao mjera aktivnoga/pasivnoga prepoznavanja oblika riječi/značenja. Također je ispitano aktivno dosjećanje oblika riječi i pasivno dosjećanje značenja riječi. Razumijevanje je teksta ispitano putem odgovora na pitanja o odlomcima iz knjiga propisanih za lektiru za 4. i 8. razred osnovne škole. Rezultati su pokazali da je aktivno dosjećanje najteži zadatak, zatim pasivno dosjećanje, a aktivno/pasivno prepoznavanje se pokazao najlakšim zadatkom. Djevojčice u 8. razredu imaju bogatiji rječnik i bolje razumiju tekst od dječaka. Najboljim se prediktorom razumijevanja teksta i kod učenika 4. kao i kod učenika 8. razreda pokazalo pasivno dosjećanje značenja riječi | ||
700 | 1 | |a Kolić-Vehovec, Svjetlana | |
773 | 0 | |t Psihologijske teme |x 1332-0742 |g 18 (2009), 1 ; str. 99-117 | |
998 | |a dalo110221 | ||
LKR | |a ANA |b 73818 |l ZAG01 |m Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole / |n Psihologijske teme |v 18 (2009), 1 ; str. 99-117 | ||
OWN | |a FFDI | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/psihologijske-teme |y Psihologijske teme |
PLK | |a UP |l ZAG01 |b 000073818 |m Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole / |n Psihologijske teme |