Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja
: U radu se iznose osnovna obilježja diferencijalnog istraživačkog pristupa u pedagogiji. Kritički se analiziraju pretpostavke ovog pristupa - na meta-teorijskoj i na meta-metodološkoj razini Posebno je ukazano na pogreške u interpretaciji rezultata ovog pristupa. Na nekoliko primjera (istraživanje...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306884/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Napredak 141 (2000), 3 ; str. 276-280 |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02246naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2000 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-0059 | ||
035 | |a (CROSBI)287621 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko | |
245 | 1 | 0 | |a Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja / |c Palekčić, Marko. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a A Differential Approach To Reasearch In Pedagogy: Scope And Limitations | |
300 | |a 276-280 |f str. | ||
363 | |a 141 |b 3 |i 2000 | ||
520 | |a : U radu se iznose osnovna obilježja diferencijalnog istraživačkog pristupa u pedagogiji. Kritički se analiziraju pretpostavke ovog pristupa - na meta-teorijskoj i na meta-metodološkoj razini Posebno je ukazano na pogreške u interpretaciji rezultata ovog pristupa. Na nekoliko primjera (istraživanje emocija, školskog ozračja, intrinzične motivacije u nastavi ; istraživanje modela "diferencijalna dijagnoza-preskriptivno poučavanje", ATI- istraživanja) ukazano je na ograničenja diferencijalnog pristupa - posebice glede različitih zadaća pedagoške prakse i teorije. Rezultati istraživanja interindividualnih razlika (gdje jedinice ananlize mogu biti pojedinci, ali i ustanove ili grupe (primjerice razredi) ne mogu se bez daljnjeg (specificiraju se posebni uvjeti) prenositi na intraindividualnu razinu. Otuda su tzv. pedagoške implikacije rezultata ovih istraživanja znanstveno neutemeljene. U radu se ukazuje i na razloge široke rasprostranjenosti diferencijalnog pristupa usprkos njegovim očiglednim ograničenjima, kao i na to što dalje treba činiti glede istraživačke prakse u pedagogiji. Osobito je istaknutata važnost odredjivanja jedinica analize primjerenih pedagogijskim fenomenima i gledištima. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a diferencijalna istraživanja ; interindividualne razlike ; intraindividualne razlike, jedinice analize, pedagoške implikacije |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a differential research, interindividual differences, intraindividual differences, units of analysis, pedagogical implications |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Napredak |x 1330-0059 |g 141 (2000), 3 ; str. 276-280 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306884 |d 306882 |