Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja

: U radu se iznose osnovna obilježja diferencijalnog istraživačkog pristupa u pedagogiji. Kritički se analiziraju pretpostavke ovog pristupa - na meta-teorijskoj i na meta-metodološkoj razini Posebno je ukazano na pogreške u interpretaciji rezultata ovog pristupa. Na nekoliko primjera (istraživanje...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306884/Details
Matična publikacija: Napredak
141 (2000), 3 ; str. 276-280
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02246naa a2200229uu 4500
008 131105s2000 xx hrv|d
022 |a 1330-0059 
035 |a (CROSBI)287621 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Palekčić, Marko 
245 1 0 |a Diferencijalni istraživački pristup u pedagogiji: dosezi i ograničenja /  |c Palekčić, Marko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a A Differential Approach To Reasearch In Pedagogy: Scope And Limitations 
300 |a 276-280  |f str. 
363 |a 141  |b 3  |i 2000 
520 |a : U radu se iznose osnovna obilježja diferencijalnog istraživačkog pristupa u pedagogiji. Kritički se analiziraju pretpostavke ovog pristupa - na meta-teorijskoj i na meta-metodološkoj razini Posebno je ukazano na pogreške u interpretaciji rezultata ovog pristupa. Na nekoliko primjera (istraživanje emocija, školskog ozračja, intrinzične motivacije u nastavi ; istraživanje modela "diferencijalna dijagnoza-preskriptivno poučavanje", ATI- istraživanja) ukazano je na ograničenja diferencijalnog pristupa - posebice glede različitih zadaća pedagoške prakse i teorije. Rezultati istraživanja interindividualnih razlika (gdje jedinice ananlize mogu biti pojedinci, ali i ustanove ili grupe (primjerice razredi) ne mogu se bez daljnjeg (specificiraju se posebni uvjeti) prenositi na intraindividualnu razinu. Otuda su tzv. pedagoške implikacije rezultata ovih istraživanja znanstveno neutemeljene. U radu se ukazuje i na razloge široke rasprostranjenosti diferencijalnog pristupa usprkos njegovim očiglednim ograničenjima, kao i na to što dalje treba činiti glede istraživačke prakse u pedagogiji. Osobito je istaknutata važnost odredjivanja jedinica analize primjerenih pedagogijskim fenomenima i gledištima. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a diferencijalna istraživanja ; interindividualne razlike ; intraindividualne razlike, jedinice analize, pedagoške implikacije  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a differential research, interindividual differences, intraindividual differences, units of analysis, pedagogical implications  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Napredak  |x 1330-0059  |g 141 (2000), 3 ; str. 276-280 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306884  |d 306882