Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u samopoimanju među srednjoškolcima različitog školskog uspjeha, spola i vrste škole koju pohađaju (gimnazija ili strukovna škola), te ispitati strukturu samopoimanja učenika različitog školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 308 učenika (55, 2% uče...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307236/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 10 (2007), 1 ; str. 37-54 |
Glavni autori: | Grozdek, Matea (-), Kuterovac-Jagodić, Gordana (Author), Zarevski, Predrag |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02909naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)339212 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Grozdek, Matea | |
245 | 1 | 0 | |a Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha / |c Grozdek, Matea ; Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Zarevski, Predrag. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Self-concept among high-school students of different academic achievement | |
300 | |a 37-54 |f str. | ||
363 | |a 10 |b 1 |i 2007 | ||
520 | |a Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u samopoimanju među srednjoškolcima različitog školskog uspjeha, spola i vrste škole koju pohađaju (gimnazija ili strukovna škola), te ispitati strukturu samopoimanja učenika različitog školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 308 učenika (55, 2% učenice) drugih razreda 4 zagrebačke srednje škole prosječne dobi od 16 godina. Sudionici su prema školskom uspjehu svrstani u 3 skupine: “ učenici lošeg školskog uspjeha” (učenici upućeni na popravni ispit ili pali razred, N = 89), “ učenici srednjeg školskog uspjeha” (dovoljan i dobar uspjeh, N = 82) te “ učenici dobrog školskog uspjeha” (školsku su godinu završili s vrlo dobrim i odličnim uspjehom, N = 137). Samopoimanje je procijenjeno Skalom percipirane kompetentnosti (Brajša-Žganec i sur., 2000) nastaloj adaptacijom istoimene skale Harterove (1985) koja mjeri opće samovrednovanje, školsku kompetentnost, socijalno prihvaćanje, tjelesni izgled, sportsku kompetentnost i regulaciju ponašanja. Vrlo dobri i odlični učenici sebe doživljavaju značajno školski kompetentnijima u odnosu na druge dvije skupine učenika. Učenici najslabijeg školskog uspjeha, u odnosu na dvije skupine učenika, drže i kako su slabiji u regulaciji ponašanja. Utvrđene su značajne spolne razlike na dimenzijama regulacije ponašanja (na kojoj djevojke ostvaruju više rezultate) i sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima mladići postižu više rezultate). Vrsta škole koja se pohađa u interakciji sa školskim uspjehom vezana je uz neke aspekte samopoimanja, osobito školske kompetentnosti i tjelesnog izgleda. Utvrđene su i strukturalne razlike u samopoimanju kod učenika različite školske uspješnosti. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1400 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1417 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a samopoimanje, školski uspjeh, srednjoškolci, spolne razlike |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a self-concept, academic achievement, high school students, gender differences |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Kuterovac-Jagodić, Gordana |4 aut |9 725 | |
700 | 1 | |a Zarevski, Predrag |4 aut |9 1006 | |
773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9264 |g 10 (2007), 1 ; str. 37-54 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |w WOS:000253744600004 | ||
999 | |c 307236 |d 307234 |