Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha

Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u samopoimanju među srednjoškolcima različitog školskog uspjeha, spola i vrste škole koju pohađaju (gimnazija ili strukovna škola), te ispitati strukturu samopoimanja učenika različitog školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 308 učenika (55, 2% uče...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307236/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
10 (2007), 1 ; str. 37-54
Glavni autori: Grozdek, Matea (-), Kuterovac-Jagodić, Gordana (Author), Zarevski, Predrag
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02909naa a2200277uu 4500
008 131105s2007 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)339212 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Grozdek, Matea 
245 1 0 |a Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha /  |c Grozdek, Matea ; Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Zarevski, Predrag. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Self-concept among high-school students of different academic achievement 
300 |a 37-54  |f str. 
363 |a 10  |b 1  |i 2007 
520 |a Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u samopoimanju među srednjoškolcima različitog školskog uspjeha, spola i vrste škole koju pohađaju (gimnazija ili strukovna škola), te ispitati strukturu samopoimanja učenika različitog školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 308 učenika (55, 2% učenice) drugih razreda 4 zagrebačke srednje škole prosječne dobi od 16 godina. Sudionici su prema školskom uspjehu svrstani u 3 skupine: “ učenici lošeg školskog uspjeha” (učenici upućeni na popravni ispit ili pali razred, N = 89), “ učenici srednjeg školskog uspjeha” (dovoljan i dobar uspjeh, N = 82) te “ učenici dobrog školskog uspjeha” (školsku su godinu završili s vrlo dobrim i odličnim uspjehom, N = 137). Samopoimanje je procijenjeno Skalom percipirane kompetentnosti (Brajša-Žganec i sur., 2000) nastaloj adaptacijom istoimene skale Harterove (1985) koja mjeri opće samovrednovanje, školsku kompetentnost, socijalno prihvaćanje, tjelesni izgled, sportsku kompetentnost i regulaciju ponašanja. Vrlo dobri i odlični učenici sebe doživljavaju značajno školski kompetentnijima u odnosu na druge dvije skupine učenika. Učenici najslabijeg školskog uspjeha, u odnosu na dvije skupine učenika, drže i kako su slabiji u regulaciji ponašanja. Utvrđene su značajne spolne razlike na dimenzijama regulacije ponašanja (na kojoj djevojke ostvaruju više rezultate) i sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima mladići postižu više rezultate). Vrsta škole koja se pohađa u interakciji sa školskim uspjehom vezana je uz neke aspekte samopoimanja, osobito školske kompetentnosti i tjelesnog izgleda. Utvrđene su i strukturalne razlike u samopoimanju kod učenika različite školske uspješnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1400 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1417 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a samopoimanje, školski uspjeh, srednjoškolci, spolne razlike  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a self-concept, academic achievement, high school students, gender differences  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Kuterovac-Jagodić, Gordana  |4 aut  |9 725 
700 1 |a Zarevski, Predrag  |4 aut  |9 1006 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 10 (2007), 1 ; str. 37-54 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000253744600004 
999 |c 307236  |d 307234