Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja

Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost opsega dječjeg radnog pamćenja i uratka u problemskim matematičkim zadacima. U istraživanju je sudjelovalo 49 učenika prvog razreda, 83 učenika drugog razreda, 78 učenika trećeg razreda i 73 učenika četvrtog razreda osnovne škole. Ispitivanje je provelo 1...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314874/Details
Matična publikacija: XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo, 2005
Glavni autori: Pavlin-Bernardić, Nina (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Arambašić, Lidija
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02606naa a2200241uu 4500
008 131111s2005 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)233812 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Pavlin-Bernardić, Nina  |9 753 
245 1 0 |a Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja /  |c Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Arambašić, Lidija. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Children's solving of mathematical word problems: working memory contribution 
300 |a 83-83  |f str. 
520 |a Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost opsega dječjeg radnog pamćenja i uratka u problemskim matematičkim zadacima. U istraživanju je sudjelovalo 49 učenika prvog razreda, 83 učenika drugog razreda, 78 učenika trećeg razreda i 73 učenika četvrtog razreda osnovne škole. Ispitivanje je provelo 16 posebno uvježbanih studentica psihologije. Učenicima je ispitan opseg radnog pamćenja za riječi i brojeve. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. Opseg radnog pamćenja za riječi pokazao se u većini slučajeva boljim prediktorom ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima, kao i rezutata u zadacima promjene i zadacima usporedbe, od opsega radnog pamćenja za brojeve. Međutim, pronađene su i neke razlike među dobnim skupinama. U prvom, drugom i četvrtom razredu osnovne škole opseg radnog pamćenja za riječi bolji je prediktor ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima. U trećem razredu bolji prediktor ovih rezultata je opseg radnog pamćenja za brojeve. Dobivene razlike po dobi pripisane su metodološkim uzrocima, a ukupni rezultati komentirani su u skladu s teorijskim postavkama o važnosti lingvističkih činitelja u rješavanju problemskih zadataka. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130413 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a problemski matematički zadaci, radno pamćenje, učenici osnovne škole  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a mathematical word problems, working memory, elementary school students  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut  |9 791 
700 1 |a Arambašić, Lidija  |4 aut  |9 397 
773 0 |a XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa (15.12.-17.12.2005. ; Zagreb, Hrvatska)  |t XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa  |d Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo, 2005  |n Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša  |g str. 83-83 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 314874  |d 314872