Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja
Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost opsega dječjeg radnog pamćenja i uratka u problemskim matematičkim zadacima. U istraživanju je sudjelovalo 49 učenika prvog razreda, 83 učenika drugog razreda, 78 učenika trećeg razreda i 73 učenika četvrtog razreda osnovne škole. Ispitivanje je provelo 1...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314874/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo, 2005 |
Glavni autori: | Pavlin-Bernardić, Nina (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Arambašić, Lidija |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02606naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2005 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)233812 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Pavlin-Bernardić, Nina |9 753 | |
245 | 1 | 0 | |a Dječje rješavanje problemskih matematičkih zadataka: doprinos radnog pamćenja / |c Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Arambašić, Lidija. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Children's solving of mathematical word problems: working memory contribution | |
300 | |a 83-83 |f str. | ||
520 | |a Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost opsega dječjeg radnog pamćenja i uratka u problemskim matematičkim zadacima. U istraživanju je sudjelovalo 49 učenika prvog razreda, 83 učenika drugog razreda, 78 učenika trećeg razreda i 73 učenika četvrtog razreda osnovne škole. Ispitivanje je provelo 16 posebno uvježbanih studentica psihologije. Učenicima je ispitan opseg radnog pamćenja za riječi i brojeve. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. Opseg radnog pamćenja za riječi pokazao se u većini slučajeva boljim prediktorom ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima, kao i rezutata u zadacima promjene i zadacima usporedbe, od opsega radnog pamćenja za brojeve. Međutim, pronađene su i neke razlike među dobnim skupinama. U prvom, drugom i četvrtom razredu osnovne škole opseg radnog pamćenja za riječi bolji je prediktor ukupnog rezultata u problemskim matematičkim zadacima. U trećem razredu bolji prediktor ovih rezultata je opseg radnog pamćenja za brojeve. Dobivene razlike po dobi pripisane su metodološkim uzrocima, a ukupni rezultati komentirani su u skladu s teorijskim postavkama o važnosti lingvističkih činitelja u rješavanju problemskih zadataka. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130413 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a problemski matematički zadaci, radno pamćenje, učenici osnovne škole |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a mathematical word problems, working memory, elementary school students |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut |9 791 | |
700 | 1 | |a Arambašić, Lidija |4 aut |9 397 | |
773 | 0 | |a XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa (15.12.-17.12.2005. ; Zagreb, Hrvatska) |t XVII. dani Ramira i Zorana Bujasa |d Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo, 2005 |n Kamenov, Željka ; Jelić, Margareta ; Jokić Begić, Nataša |g str. 83-83 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 314874 |d 314872 |