Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja

Kako matematička znanja u današnjem svijetu čine dio temelja gotovo svih ljudskih djelatnosti, sve se više javlja interes za istraživanjem razvoja matematičkih pojmova. Brojna istraživanja pokazuju da razvoj matematičkih pojmova započinje vrlo rano da bi se intenzivirao u predškolskom i školskom raz...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314999/Details
Matična publikacija: Ljudski potencijali kroz životni vijek: Knjiga sažetaka
Šibenik : Hrvatsko psihološko društvo i Društvo psihologa Šibenik, 2006
Glavni autori: Pavlin-Bernardić, Nina (-), Rovan, Daria (Author), Vlahović-Štetić, Vesna Gliha, Marija
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03549naa a2200241uu 4500
008 131111s2006 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)263066 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Pavlin-Bernardić, Nina 
245 1 0 |a Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Dječje razumijevanje osnovnih principa zbrajanja /  |c Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Gliha, Marija. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Do the bears have equal number of candies? Children's understanding of basic addition principles 
300 |a 55  |f str. 
520 |a Kako matematička znanja u današnjem svijetu čine dio temelja gotovo svih ljudskih djelatnosti, sve se više javlja interes za istraživanjem razvoja matematičkih pojmova. Brojna istraživanja pokazuju da razvoj matematičkih pojmova započinje vrlo rano da bi se intenzivirao u predškolskom i školskom razdoblju. Jedan takav ključni konceptualni napredak predstavlja razumijevanje odnosa dio-cjelina koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja (Resnick, 1992). Istraživanja redoslijeda kojim djeca usvajaju osnovne principe zbrajanja – aditivnost, komutativnost i asocijativnost – omogućuju bolje razumijevanje razvoja znanja o odnosu dio-cjelina. Iako ovi principi zbrajanja imaju istaknuto mjesto u ključnim teorijama matematičkog razvoja još se relativno malo zna o tome kako ih djeca usvajaju. Dok neka istraživanja ukazuju na to da usvajanje principa komutativnosti prethodi usvajanju druga dva principa, druga govore u prilog istodobnog razumijevanja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoje li razlike u razumijevanju pojedinih osnovnih principa zbrajanja te utvrditi postoje li dobne razlike. U istraživanju su sudjelovala djeca predškolskog uzrasta stara 4 godine (N = 41), 5 godina (N = 89) i 6 godina (N = 76), te učenici prvog razreda osnovne škole (N = 77). Razumijevanje principa ispitano je individualno, u kontekstu konkretnih objekata – djeca su trebala odgovoriti imaju li dva medvjedića jednak broj bombona, pri čemu su medvjedićima bomboni bili raspodijeljeni prema načelima aditivnosti, komutativnosti ili asocijativnosti. Pokazalo se da niti kod jedne dobne skupine nema razlike u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. Provjerili smo i postoje li dobne razlike u razumijevanju različitih principa, usporedivši rezultate djece od 4, 5, 6 i 7 godina. Glavni efekt dobi pokazao se značajnim za sva tri principa. Za razumijevanje principa asocijativnosti i komutativnosti statistički značajne razlike dobivene su između skupina djece od 4 i 7 godina, dok za razumijevanje principa aditivnosti nisu dobivene značajne razlike između pojedinih skupina. Dobiveni rezultati bit će komentirani u skladu s modelom Resnickove (1992). 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130413 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a zbrajanje, djeca, matematički razvoj  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a addition, children, mathematical development  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Rovan, Daria  |4 aut 
700 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut  |a Gliha, Marija 
773 0 |a 14. godišnja konferencija hrvatskih psihologa (25.-28.10. 2006. ; Vodice, Hrvatska)  |t Ljudski potencijali kroz životni vijek: Knjiga sažetaka  |d Šibenik : Hrvatsko psihološko društvo i Društvo psihologa Šibenik, 2006  |n Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina ; Sušanj, Zoran  |g str. 55 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 314999  |d 314997