Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje?
Mnogo čimbenika utječe na funkcionalnu mozgovnu organizaciju bilingvalnih osoba. Među ostalima, to su spol, dob pri početku učenja stranih jezika, razina znanja, pismo, jezične specifičnosti, stupanj sličnosti s materinskim jezikom, dominantna ruka i drugi. Stupanj znanja jezika i dob pri početku uč...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315298/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Istraživanja govora - Knjiga sažetaka Zagreb, Hrvatska : Filozofski fakultet ; Hrvatsko filološko društvo, 2007 |
Glavni autori: | Mildner, Vesna (-), Deželjin, Vesna (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02126naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2007 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)322686 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Mildner, Vesna | |
245 | 1 | 0 | |a Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje? / |c Mildner, Vesna ; Deželjin, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Influence of competence and age of acquisition on the functional cerrebral organization of bilinguals | |
300 | |a 89-89 |f str. | ||
520 | |a Mnogo čimbenika utječe na funkcionalnu mozgovnu organizaciju bilingvalnih osoba. Među ostalima, to su spol, dob pri početku učenja stranih jezika, razina znanja, pismo, jezične specifičnosti, stupanj sličnosti s materinskim jezikom, dominantna ruka i drugi. Stupanj znanja jezika i dob pri početku učenja najčešće se proučavaju zajedno, jer je obično stupanj znanja znatno ovisan o dobi pri početku učenja. Promatrani odvojeno, dobi pri početku učenja pridavana je veća važnost u utjecaju na neurolingvističke aspekte bilingvizma, odnosno višejezičnosti, nego stupnju znanje. U posljednji dvadesetak godina, međutim, objavljeni su rezultati nekoliko istraživanja koji su pokazali da je stupanj znanja neopravdano stavljan u drugi plan. U radu se usporedno analiziraju studije koje su se, uz pomoć različitih metoda istraživanja, posebno bavile tim dvama vidovima učenja stranih jezika. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-3096 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a bilingvizam, mozgovna organizacija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a bilingualism, cerebral organization |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Deželjin, Vesna |4 aut | |
773 | 0 | |a Istraživanja govora - Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem (6-8.12.2007. ; Zagreb, Hrvatska) |t Istraživanja govora - Knjiga sažetaka |d Zagreb, Hrvatska : Filozofski fakultet ; Hrvatsko filološko društvo, 2007 |n Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir |z 978-953-175-303-6 |g str. 89-89 | |
942 | |c RZB |u 1 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 315298 |d 315296 |