Škola budućnosti : nove kompetencije učitelja
Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa ističu važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315879/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Poruke XV. križevačkih pedagoških dana : Škola danas, za budućnost : znanstveno-praktični obzori : zbornik radova Varaždinske Toplice ; Bjelovar, Križevci : "Tonimir" ; Hrvatsko pedagoško-književni zbor, Ogranak ; Hrvatsko pedagoško-književni zbor, Ogranak, 2009. |
Glavni autori: | Hrvatić, Neven (-), Bartulović, Marija pedagoginja (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 04013naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160721115508.0 | ||
008 | 131111s2009 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)386205 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 589 |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Škola budućnosti : nove kompetencije učitelja / |c Neven Hrvatić ; Marija Bartulović. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The future school : new competences of teachers | |
300 | |a 56-67 |f str. | ||
520 | |a Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa ističu važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u društvu. Nova filozofija obrazovanja obuhvaća komplementarne pristupe: globalizaciji obrazovanja, internacionalizaciji obrazovanja, europeizaciji obrazovanja, informatizaciji obrazovanja, interkulturalnom odgoju i obrazovanju, izobrazbi i cjeloživotnom obrazovanju učitelja te novim kompetencijama učitelja (Hrvatić, 2006). Tijekom posljednjih desetljeća obrazovni sustavi suočavaju se s brojnim izazovima kao posljedicom sve veće mobilnosti stanovništva, razvojem komunikacijske tehnologije u svakodnevnom životu, te gospodarske globalizacije. Ovisno o tome koji su prioriteti država na lokalnoj i međunarodnoj razini pristupilo se (re)definiranju ciljeva, sadržaja i metoda poučavanja i učenja. Jedan od prioriteta je svakako i obrazovanje učitelja. Naime, osiguranje kvalitetnog obrazovanja koje bi učinkovito odgovorilo na sve potrebe i zahtjeve pojedinca, ali i društva, obuhvaća i pitanje obrazovanja i stručnog usavršavanja učitelja. Položaj učitelja u suvremenoj školi, u procesu odgoja i obrazovanja, danas je temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima. Promjene u sustavu izobrazbe učitelja proizlaze iz potrebe profesionalizacije obrazovanja kao značajnog faktora razvoja. Obrazovanju učitelja prilazi se kao cjelovitom, otvorenom, dinamičnom i trajanom procesu (stručni razvoj, usavršavanje i cjeloživotno učenje) u kojem će pojedini sadržaji i pristupi biti različito dimenzionirani (Cooper, P., McIntyre, D., 1996.). Cjeloživotno učenje postaje višedimenzionalni proces koji nije ograničen na stjecanje znanja i gdje se jača komplementarnost obrazovnih okružja (formalnih, neformalnih, škola, fakulteta i alternativnih tipova učenja), što predstavlja i novi izazov za učitelje i učenike (Hrvatić, 2007.) U suvremenoj školi bitno se mijenja i uloga učenika, prema aktivnom stjecanju znanja, dok je uloga učitelja usmjerena prema organiziranju, usmjeravanju, poticanju, praćenju i vrednovanju njihovog (zajedničkog) rada. Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi i iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odnosima, demokratskoj participaciji i suradničkom učenju. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a učitelj, izobrazba učitelja, kompetencije, profil učitelja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a teacher, teacher education, competences, teacher profile |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 577 |a Bartulović, Marija |c pedagoginja |4 aut | |
773 | 0 | |a Križevački pedagoški dani (15 ; 2007) (30.11.-01.12.2007. ; Križevci, Hrvatska) |t Poruke XV. križevačkih pedagoških dana : Škola danas, za budućnost : znanstveno-praktični obzori : zbornik radova |d Varaždinske Toplice ; Bjelovar, Križevci : "Tonimir" ; Hrvatsko pedagoško-književni zbor, Ogranak ; Hrvatsko pedagoško-književni zbor, Ogranak, 2009. |n Puževski, Valentin ; Strugar ; Vladimir |z 9789537610173 |g str. 56-67 |w ffzg.(HR-ZaFF)241310 | |
942 | |c POG |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad |t 1.06 | ||
999 | |c 315879 |d 315877 |