Škola budućnosti : nove kompetencije učitelja

Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa ističu važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315879/Details
Matična publikacija: Poruke XV. križevačkih pedagoških dana : Škola danas, za budućnost : znanstveno-praktični obzori : zbornik radova
Varaždinske Toplice ; Bjelovar, Križevci : "Tonimir" ; Hrvatsko pedagoško-književni zbor, Ogranak ; Hrvatsko pedagoško-književni zbor, Ogranak, 2009.
Glavni autori: Hrvatić, Neven (-), Bartulović, Marija pedagoginja (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 04013naa a2200241uu 4500
005 20160721115508.0
008 131111s2009 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)386205 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Škola budućnosti : nove kompetencije učitelja /  |c Neven Hrvatić ; Marija Bartulović. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The future school : new competences of teachers 
300 |a 56-67  |f str. 
520 |a Promišljajući ideju suvremene škole, pedagogijska znanost i pedagoška praksa ističu važnost učitelja kao nositelja odgojnog i obrazovnog procesa, u školi koja je usklađena s potrebama budućnosti, škole koja je kvalitetna, dinamična, svrhovita, samopropitujuća, škole koja korespondira s promjenama u društvu. Nova filozofija obrazovanja obuhvaća komplementarne pristupe: globalizaciji obrazovanja, internacionalizaciji obrazovanja, europeizaciji obrazovanja, informatizaciji obrazovanja, interkulturalnom odgoju i obrazovanju, izobrazbi i cjeloživotnom obrazovanju učitelja te novim kompetencijama učitelja (Hrvatić, 2006). Tijekom posljednjih desetljeća obrazovni sustavi suočavaju se s brojnim izazovima kao posljedicom sve veće mobilnosti stanovništva, razvojem komunikacijske tehnologije u svakodnevnom životu, te gospodarske globalizacije. Ovisno o tome koji su prioriteti država na lokalnoj i međunarodnoj razini pristupilo se (re)definiranju ciljeva, sadržaja i metoda poučavanja i učenja. Jedan od prioriteta je svakako i obrazovanje učitelja. Naime, osiguranje kvalitetnog obrazovanja koje bi učinkovito odgovorilo na sve potrebe i zahtjeve pojedinca, ali i društva, obuhvaća i pitanje obrazovanja i stručnog usavršavanja učitelja. Položaj učitelja u suvremenoj školi, u procesu odgoja i obrazovanja, danas je temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima. Promjene u sustavu izobrazbe učitelja proizlaze iz potrebe profesionalizacije obrazovanja kao značajnog faktora razvoja. Obrazovanju učitelja prilazi se kao cjelovitom, otvorenom, dinamičnom i trajanom procesu (stručni razvoj, usavršavanje i cjeloživotno učenje) u kojem će pojedini sadržaji i pristupi biti različito dimenzionirani (Cooper, P., McIntyre, D., 1996.). Cjeloživotno učenje postaje višedimenzionalni proces koji nije ograničen na stjecanje znanja i gdje se jača komplementarnost obrazovnih okružja (formalnih, neformalnih, škola, fakulteta i alternativnih tipova učenja), što predstavlja i novi izazov za učitelje i učenike (Hrvatić, 2007.) U suvremenoj školi bitno se mijenja i uloga učenika, prema aktivnom stjecanju znanja, dok je uloga učitelja usmjerena prema organiziranju, usmjeravanju, poticanju, praćenju i vrednovanju njihovog (zajedničkog) rada. Potreba za promjenama tradicionalne škole proizlazi i iz stvaranja nove paradigme: prema gledanju na život i svijet iz više pravaca i filozofskih pogleda, gdje se mijenja i pedagoški način mišljenja kao i ustroj škole od (pre)naglašenog spoznajnog (kognitivnog), prema socijalnim odnosima, demokratskoj participaciji i suradničkom učenju. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a učitelj, izobrazba učitelja, kompetencije, profil učitelja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a teacher, teacher education, competences, teacher profile  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 577  |a Bartulović, Marija   |c pedagoginja  |4 aut 
773 0 |a Križevački pedagoški dani (15 ; 2007) (30.11.-01.12.2007. ; Križevci, Hrvatska)  |t Poruke XV. križevačkih pedagoških dana : Škola danas, za budućnost : znanstveno-praktični obzori : zbornik radova  |d Varaždinske Toplice ; Bjelovar, Križevci : "Tonimir" ; Hrvatsko pedagoško-književni zbor, Ogranak ; Hrvatsko pedagoško-književni zbor, Ogranak, 2009.  |n Puževski, Valentin ; Strugar ; Vladimir  |z 9789537610173  |g str. 56-67  |w ffzg.(HR-ZaFF)241310 
942 |c POG  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 315879  |d 315877