Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata: uloga proaktivnosti i pristupa učenju
Cilj je istraživanja provjeriti doprinos proaktivnosti i različitih pristupa učenju akademskom postignuću studenata. Nadalje, provjerava se i medijacijska uloga različitih pristupa učenju (dubinskog, površinskog i strateškog) u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća. Podaci su prikupljeni anke...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335329/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 17 (2014), 2 ; str. 125-136 |
Glavni autori: | Vrdoljak, Gabrijela (-), Kristek, Marija (Author), Jakopec, Ana, Zarevski, Predrag |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 03016naa a2200289uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20180114162846.0 | ||
008 | 150109s2014 ci hrv|d | ||
999 | |c 335329 |d 335326 | ||
035 | |a (CROSBI)736369 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Vrdoljak, Gabrijela | |
245 | 1 | 0 | |a Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata: uloga proaktivnosti i pristupa učenju / |c Vrdoljak, Gabrijela ; Kristek, Marija ; Jakopec, Ana ; Zarevski, Predrag. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Verifying the model of students' academic achievement prediction: the role of proactivity and learning approaches | |
300 | |f str. | ||
363 | |i 2014 | ||
520 | |a Cilj je istraživanja provjeriti doprinos proaktivnosti i različitih pristupa učenju akademskom postignuću studenata. Nadalje, provjerava se i medijacijska uloga različitih pristupa učenju (dubinskog, površinskog i strateškog) u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća. Podaci su prikupljeni anketiranjem većeg prigodnog uzorka studenata diplomskih studija različitih usmjerenja i obrađeni path analizom u okviru strukturalnog modeliranja. U skladu s pretpostavkama modela, rezultati potvrđuju pozitivan utjecaj proaktivnosti na dubinski i strateški pristup učenju, odnosno negativna povezanost proaktivnosti i površinskog pristupa učenju. Nadalje, strateški pristup učenju pozitivno doprinosi akademskom postignuću studenata, dok površinski pristup negativno doprinosi istom. Dubinski pristup učenju nema direktan efekt na akademsko postignuće studenata, međutim, dubinski pristup učenju, indirektno, putem strateškog pristupa, pozitivno utječe na akademsko postignuće. Također, rezultati su potvrdili i posredujući utjecaj strateškog i površinskog pristupa učenju u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća, odnosno pokazali kako proaktivnost studenata indirektno, putem navedenih pristupa učenju pozitivno doprinosi akademskom postignuću studenata. Preciznije, veći stupanj proaktivnosti rezultirat će odabirom učinkovitijih pristupa učenju, a samim time i višim akademskim postignućem studenata. Nalazi istraživanja interpretiraju se u okviru teorije samoreguliranog učenja i koncepta studentskog pristupa učenju. Raspravlja se o važnosti i načinima implementacije dobivenih rezultata u akademskom kontekstu. | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a proaktivnost, pristupi učenju, akademsko postignuće |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a proactivity, learning approaches, academic achievement |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Kristek, Marija |4 aut | |
700 | 1 | |a Jakopec, Ana |4 aut | |
700 | 1 | |a Zarevski, Predrag |4 aut |9 1006 | |
773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9264 |g 17 (2014), 2 ; str. 125-136 |w ffzg.(HR-ZaFF)238399 | |
856 | 4 | |u http://www.researchgate.net/publication/276072449_PROVJERA_MODELA_PREDVIANJA_AKADEMSKOG_POSTIGNUA_STUDENATA_ULOGA_PROAKTIVNOSTI_I_PRISTUPA_UENJU |y Elektronička verzija članka | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni | ||
962 | |s 2-s2.0-84924058189 |