Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata: uloga proaktivnosti i pristupa učenju

Cilj je istraživanja provjeriti doprinos proaktivnosti i različitih pristupa učenju akademskom postignuću studenata. Nadalje, provjerava se i medijacijska uloga različitih pristupa učenju (dubinskog, površinskog i strateškog) u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća. Podaci su prikupljeni anke...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335329/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
17 (2014), 2 ; str. 125-136
Glavni autori: Vrdoljak, Gabrijela (-), Kristek, Marija (Author), Jakopec, Ana, Zarevski, Predrag
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 03016naa a2200289uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20180114162846.0
008 150109s2014 ci hrv|d
999 |c 335329  |d 335326 
035 |a (CROSBI)736369 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Vrdoljak, Gabrijela 
245 1 0 |a Provjera modela predviđanja akademskog postignuća studenata: uloga proaktivnosti i pristupa učenju /  |c Vrdoljak, Gabrijela ; Kristek, Marija ; Jakopec, Ana ; Zarevski, Predrag. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Verifying the model of students' academic achievement prediction: the role of proactivity and learning approaches 
300 |f str. 
363 |i 2014 
520 |a Cilj je istraživanja provjeriti doprinos proaktivnosti i različitih pristupa učenju akademskom postignuću studenata. Nadalje, provjerava se i medijacijska uloga različitih pristupa učenju (dubinskog, površinskog i strateškog) u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća. Podaci su prikupljeni anketiranjem većeg prigodnog uzorka studenata diplomskih studija različitih usmjerenja i obrađeni path analizom u okviru strukturalnog modeliranja. U skladu s pretpostavkama modela, rezultati potvrđuju pozitivan utjecaj proaktivnosti na dubinski i strateški pristup učenju, odnosno negativna povezanost proaktivnosti i površinskog pristupa učenju. Nadalje, strateški pristup učenju pozitivno doprinosi akademskom postignuću studenata, dok površinski pristup negativno doprinosi istom. Dubinski pristup učenju nema direktan efekt na akademsko postignuće studenata, međutim, dubinski pristup učenju, indirektno, putem strateškog pristupa, pozitivno utječe na akademsko postignuće. Također, rezultati su potvrdili i posredujući utjecaj strateškog i površinskog pristupa učenju u odnosu proaktivnosti i akademskog postignuća, odnosno pokazali kako proaktivnost studenata indirektno, putem navedenih pristupa učenju pozitivno doprinosi akademskom postignuću studenata. Preciznije, veći stupanj proaktivnosti rezultirat će odabirom učinkovitijih pristupa učenju, a samim time i višim akademskim postignućem studenata. Nalazi istraživanja interpretiraju se u okviru teorije samoreguliranog učenja i koncepta studentskog pristupa učenju. Raspravlja se o važnosti i načinima implementacije dobivenih rezultata u akademskom kontekstu. 
690 |a 5.06 
693 |a proaktivnost, pristupi učenju, akademsko postignuće  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a proactivity, learning approaches, academic achievement  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Kristek, Marija  |4 aut 
700 1 |a Jakopec, Ana  |4 aut 
700 1 |a Zarevski, Predrag  |4 aut  |9 1006 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 17 (2014), 2 ; str. 125-136  |w ffzg.(HR-ZaFF)238399 
856 4 |u http://www.researchgate.net/publication/276072449_PROVJERA_MODELA_PREDVIANJA_AKADEMSKOG_POSTIGNUA_STUDENATA_ULOGA_PROAKTIVNOSTI_I_PRISTUPA_UENJU  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni 
962 |s 2-s2.0-84924058189