Uloga konceptualne metafore u poučavanju vokabulara kod videćih i slijepih učenika engleskog jezika
U radu raspravljamo o ulozi konceptualne metafore pri retenciji frazema kod učenja engleskog kao stranog jezika. Konceptualna metafora ima učinak na retenciju oblika i značenja figurativnih izraza, što potvrđuje i naše istraživanje provedeno na uzorku slijepih i slabovidnih te videćih hrvatskih sred...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335428/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Metafore koje istražujemo: suvremeni uvidi u konceptualnu metaforu Biblioteka Srednje Europe |
Glavni autori: | Geld, Renata (-), Tadić, Tomislav (Author), Stanojević, Mateusz-Milan |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02345naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 150109s2014 xx hrv|d | ||
020 | |a 9789537963125 | ||
035 | |a (CROSBI)707578 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Geld, Renata |9 540 | |
245 | 1 | 0 | |a Uloga konceptualne metafore u poučavanju vokabulara kod videćih i slijepih učenika engleskog jezika / |c Geld, Renata ; Tadić, Tomislav ; Stanojević, Mateusz-Milan. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The role of conceptual metaphor in teaching vocabulary to sighted and blind learners of English | |
300 | |a 255-277 |f str. | ||
520 | |a U radu raspravljamo o ulozi konceptualne metafore pri retenciji frazema kod učenja engleskog kao stranog jezika. Konceptualna metafora ima učinak na retenciju oblika i značenja figurativnih izraza, što potvrđuje i naše istraživanje provedeno na uzorku slijepih i slabovidnih te videćih hrvatskih srednjoškolaca, učenika engleskog jezika. Taj je rezultat u skladu s tvrdnjom da konceptualna metafora omogućuje duboko procesiranje frazema, pri čemu je ključno osvješćivanje konceptualne metafore kao načina strateškog konstruiranja jezičnih izraza. U radu se upozorava da konceptualna metafora u nastavi nije "čarobni" mehanizam koji će riješiti sve probleme učenja i poučavanja frazema, nego valja imati na umu da proces poučavanja i učenja stranog jezika ovisi i o brojnim drugim čimbenicima. Stoga u radu zagovaramo induktivni pristup, koji će potaknuti višestruko kodiranje i samostalno postavljanje hipoteza, što je u skladu sa sociokonstruktivističkim teorijama učenja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301049-1047 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a konceptualna metafora, slijepi, slabovidni, frazemi, strateško konstruiranje, sociokonstruktivističke teorije učenja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a conceptual metaphor, blind, partially sighted, idioms, strategic construal, socio-constructivist theories of learning |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Tadić, Tomislav |4 aut | |
700 | 1 | |a Stanojević, Mateusz-Milan |4 aut |9 619 | |
773 | 0 | |t Metafore koje istražujemo: suvremeni uvidi u konceptualnu metaforu |d Zagreb : Srednja Europa, 2014 |k Biblioteka Srednje Europe |h 299 |n Stanojević, Mateusz-Milan |z 978-953-7963-12-5 |g str. 255-277 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 335428 |d 335425 |