Ciljevi postignuća i motivacijska uvjerenja pri učenju matematike

Ciljevi postignuća definiraju se kao svrha uključivanja učenika u aktivnosti kojima dolaze do akademskog postignuća, a vrsta usvojenog cilja predstavlja osnovu za način na koji doživljavaju i interpretiraju nastavne zadatke te kako pristupaju njihovom izvršavanju. U okviru 2 x 2 modela ciljeva posti...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335519/Details
Matična publikacija: Sažetci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru
Zadar : Sveučilište u Zadru, 2014
Glavni autori: Rovan, Daria (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author), Vlahović-Štetić, Vesna
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03672naa a22002537i 4500
003 HR-ZaFF
005 20170626113251.0
008 150109s2014 xx 1 hrv|d
999 |c 335519  |d 335516 
035 |a (CROSBI)699662 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Rovan, Daria  |9 771 
245 1 0 |a Ciljevi postignuća i motivacijska uvjerenja pri učenju matematike /  |c Daria Rovan, Nina Pavlin-Bernardić, Vesna Vlahović-Štetić, Tomislav Šikić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Achievement goals and motivational beliefs in learning mathematics 
300 |a 158  |f str. 
520 3 |a Ciljevi postignuća definiraju se kao svrha uključivanja učenika u aktivnosti kojima dolaze do akademskog postignuća, a vrsta usvojenog cilja predstavlja osnovu za način na koji doživljavaju i interpretiraju nastavne zadatke te kako pristupaju njihovom izvršavanju. U okviru 2 x 2 modela ciljeva postignuća (Elliot i McGregor, 2001) razlikuju se četiri cilja postignuća: cilj ovladavanja putem uključivanja, cilj ovladavanja putem izbjegavanja, cilj izvedbe putem uključivanja te cilj izvedbe putem izbjegavanja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi mogu li se razlikovati skupine učenika prema izraženosti pojedinih ciljeva postignuća te postoje li razlike u motivacijskim uvjerenjima i znanju kod učenika s različito izraženim ciljevima postignuća. Pri tom su ispitivana uvjerenja vezana uz matematiku općenito (vrijednost matematike, samoefikasnost, epistemička uvjerenja), kao i ona vezana uz specifično gradivo iz matematike (interes, korisnost, samoefikasnost). U istraživanju je sudjelovalo 316 učenika 2. razreda gimnazije, pri čemu su od svih učenika prikupljeni podaci o ciljevima postignuća i općenitim motivacijskim uvjerenjima, dok su od njih 155 korišteni podaci o motivaciji za učenje specifičnog gradiva (eksponencijalne i logaritamske funkcije) te znanju tog gradiva. Ispitivanje je provedeno u 4 vremenske točke: ispitivanje općenite motivacije za učenje matematike te ispitivanje specifične motivacije nakon prvog predavanja na temu eksponencijalnih i logaritamskih funkcija, nakon obrade dijela gradiva te nakon obrađene cijele nastavne cjeline. Putem klaster-analize identificirane su tri skupine učenika koji se razlikuju po izraženosti ciljeva postignuća: učenici s dominantnim ciljem ovladavanja putem uključivanja, učenici s visoko izraženim svim ciljevima i učenici s nisko izraženim ciljevima postignuća. Analizom varijance ispitano je razlikuju li se ove skupine prema svojim motivacijskim uvjerenjima te prema znanju. Rezultati istraživanja ukazuju da učenici s različito izraženim ciljevima postignuća imaju različite obrasce motivacijskih uvjerenja vezanih uz matematiku općenito, ali i uz pojedino gradivo, no da se ne razlikuju prema znanju. Rezultati pokazuju da učenici usmjereni na ovladavanje putem uključivanja imaju najpovoljniji obrazac motivacijskih uvjerenja, zatim dolaze učenici s visoko izraženim svim ciljevima te naposljetku učenici s nisko izraženim ciljevima postignuća. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a Motivacija, ciljevi postignuća, učenje matematike  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Motivation, achievement goals, mathematics education  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Pavlin-Bernardić, Nina  |4 aut  |9 753 
700 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut  |9 791 
773 0 |a XIX. Dani psihologije u Zadru (29-31.05.2014. ; Zadar, Hrvatska)  |t Sažetci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru  |d Zadar : Sveučilište u Zadru, 2014  |n Slišković, A. et al  |z 978-953-331-054-1  |g str. 158 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12