Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave
Među brojnim teorijskim okvirima koji nastoje objasniti ulogu koju motivacija ima u procesu učenja, teorija očekivanja i vrijednosti (Eccles i Wigfield, 2000) ističe se kao jedan od najvažnijih pristupa istraživanju motivacijskih procesa. Općenito gledano, ova teorija pokušava objasniti kako pojedin...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335655/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama: Program i sažeci radova Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2014 |
Glavni autori: | Rovan, Daria (-), Trupčević, Goran (Author), Glasnović-Gracin, Dubravka |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03859naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)734064 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Rovan, Daria | |
245 | 1 | 0 | |a Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave / |c Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović-Gracin, Dubravka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Teacher education students' motivation for learning mathematics | |
300 | |a 62-63 |f str. | ||
520 | |a Među brojnim teorijskim okvirima koji nastoje objasniti ulogu koju motivacija ima u procesu učenja, teorija očekivanja i vrijednosti (Eccles i Wigfield, 2000) ističe se kao jedan od najvažnijih pristupa istraživanju motivacijskih procesa. Općenito gledano, ova teorija pokušava objasniti kako pojedinci biraju aktivnosti kojim se bave i kakav uspjeh u njima postižu. Iako ovaj model uključuje brojne čimbenike, pretpostavlja se da na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu upravo očekivanja uspjeha i vrijednost zadatka. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivaciju za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja koja studenti formiraju tijekom studija povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom (vrsta srednjoškolskog programa, razina položene mature, predznanje iz matematike, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća koje su imali tijekom srednje škole). Također smo željeli utvrditi kako su prethodna iskustva s matematikom, kao i aktualna motivacijska uvjerenja povezana s spremnošću studenata za ulaganje truda u učenje matematike te matematičkom anksioznošću. U istraživanju je sudjelovalo 470 studenata prve i treće godine učiteljskog studija koji su rješavali test znanja matematike te ispunili skale za mjerenje matematičke samoefikasnosti, vrijednosti, ciljeva postignuća, epistemičkih uvjerenja, ulaganja truda te matematičke anksioznosti. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici. Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su razina položene mature, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća važni prediktori matematičke samoefikasnosti, kao i vrijednosti koju studenti pridaju matematici. Vrijednost matematike je, uz ciljeve postignuća, značajan prediktor spremnosti za ulaganje truda u učenje matematike te matematičke anksioznosti. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te upućuju da je trenutna motivacija za učenje matematike kod studenata učiteljskog studija značajno povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom, kao i s nekim obrazovnim ishodima. Posebno se ističe uloga subjektivne procjene vrijednosti što ima važne implikacije za planiranje kvalitetnog poučavanja koje bi osim na razvoj matematičkih kompetencija, bilo usmjereno i na razvoj različitih aspekata uvjerenja o vrijednosti znanja iz matematike. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
690 | |a 1.05 | ||
693 | |a učenje matematike, motivacija, samoefikasnost, subjektivna vrijednost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a mathematics education, motivation, self-efficacy, subjective value |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Trupčević, Goran |4 aut | |
700 | 1 | |a Glasnović-Gracin, Dubravka |4 aut | |
773 | 0 | |a 2. Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" (16-17.10.2014. ; Zagreb) |t 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama: Program i sažeci radova |d Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2014 |n Marušić, Iris |z 978-953-6218-62-2 |g str. 62-63 | |
942 | |c RZB |u 1 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 335655 |d 335652 |