Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave

Među brojnim teorijskim okvirima koji nastoje objasniti ulogu koju motivacija ima u procesu učenja, teorija očekivanja i vrijednosti (Eccles i Wigfield, 2000) ističe se kao jedan od najvažnijih pristupa istraživanju motivacijskih procesa. Općenito gledano, ova teorija pokušava objasniti kako pojedin...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335655/Details
Matična publikacija: 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama: Program i sažeci radova
Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2014
Glavni autori: Rovan, Daria (-), Trupčević, Goran (Author), Glasnović-Gracin, Dubravka
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03859naa a2200241uu 4500
008 150109s2014 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)734064 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Rovan, Daria 
245 1 0 |a Motivacija za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave /  |c Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović-Gracin, Dubravka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Teacher education students' motivation for learning mathematics 
300 |a 62-63  |f str. 
520 |a Među brojnim teorijskim okvirima koji nastoje objasniti ulogu koju motivacija ima u procesu učenja, teorija očekivanja i vrijednosti (Eccles i Wigfield, 2000) ističe se kao jedan od najvažnijih pristupa istraživanju motivacijskih procesa. Općenito gledano, ova teorija pokušava objasniti kako pojedinci biraju aktivnosti kojim se bave i kakav uspjeh u njima postižu. Iako ovaj model uključuje brojne čimbenike, pretpostavlja se da na ponašanje u akademskim situacijama najviše utječu upravo očekivanja uspjeha i vrijednost zadatka. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivaciju za učenje matematike kod budućih učitelja razredne nastave u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja koja studenti formiraju tijekom studija povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom (vrsta srednjoškolskog programa, razina položene mature, predznanje iz matematike, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća koje su imali tijekom srednje škole). Također smo željeli utvrditi kako su prethodna iskustva s matematikom, kao i aktualna motivacijska uvjerenja povezana s spremnošću studenata za ulaganje truda u učenje matematike te matematičkom anksioznošću. U istraživanju je sudjelovalo 470 studenata prve i treće godine učiteljskog studija koji su rješavali test znanja matematike te ispunili skale za mjerenje matematičke samoefikasnosti, vrijednosti, ciljeva postignuća, epistemičkih uvjerenja, ulaganja truda te matematičke anksioznosti. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici. Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su razina položene mature, epistemička uvjerenja te ciljevi postignuća važni prediktori matematičke samoefikasnosti, kao i vrijednosti koju studenti pridaju matematici. Vrijednost matematike je, uz ciljeve postignuća, značajan prediktor spremnosti za ulaganje truda u učenje matematike te matematičke anksioznosti. Dobiveni rezultati potvrđuju temeljne postavke teorije očekivanja i vrijednosti te upućuju da je trenutna motivacija za učenje matematike kod studenata učiteljskog studija značajno povezana s njihovim prethodnim iskustvima s matematikom, kao i s nekim obrazovnim ishodima. Posebno se ističe uloga subjektivne procjene vrijednosti što ima važne implikacije za planiranje kvalitetnog poučavanja koje bi osim na razvoj matematičkih kompetencija, bilo usmjereno i na razvoj različitih aspekata uvjerenja o vrijednosti znanja iz matematike. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
690 |a 1.05 
693 |a učenje matematike, motivacija, samoefikasnost, subjektivna vrijednost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a mathematics education, motivation, self-efficacy, subjective value  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Trupčević, Goran  |4 aut 
700 1 |a Glasnović-Gracin, Dubravka  |4 aut 
773 0 |a 2. Dani obrazovnih znanosti "Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama" (16-17.10.2014. ; Zagreb)  |t 2. Dani obrazovnih znanosti - Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama: Program i sažeci radova  |d Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2014  |n Marušić, Iris  |z 978-953-6218-62-2  |g str. 62-63 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 335655  |d 335652