|
|
|
|
LEADER |
04154na a2200229 4500 |
003 |
HR-ZaFER |
008 |
160221s2016 ci ||||| m||| 00| 0 hr d |
035 |
|
|
|a (HR-ZaFER)ferid4247
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFER
|b hrv
|c HR-ZaFER
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Hruškar, Mislav
|
245 |
1 |
0 |
|a Modelsko prediktivno upravljanje baterijskim spremnikom energije za primjenu u željezničkim transportnim sustavima :
|b diplomski rad /
|c Mislav Hruškar ; [mentor Mato Baotić].
|
246 |
1 |
|
|a Model predictive control of battery energy storage for application in railway transport systems
|i Naslov na engleskom:
|
260 |
|
|
|a Zagreb,
|b M. Hruškar,
|c 2016.
|
300 |
|
|
|a 54 str. ;
|c 30 cm +
|e CD-ROM
|
502 |
|
|
|b diplomski studij
|c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu
|g smjer: Automatika, šifra smjera: 46, datum predaje: 2016-07-01, datum završetka: 2016-07-06
|
520 |
3 |
|
|a Sažetak na hrvatskom: S ciljem povećanja energetske i ekonomske efikasnosti željezničkih transportnih sustava sve je češća upotreba različitih vrsta spremnika energije. Spremnici energije upotrebljavaju se da bi se što bolje iskoristila energija proizvedena regenerativnim kočenjem vlakova, smanjilo vršno opterećenje, minimizirali troškovi sustava, te u konačnici primijenili napredni koncepti upravljanja koji bi omogućili postizanje boljih radnih karakteristika sustava upravaljanja i integraciju željezničkog sustava u napredne elektroenergetske sustave. Za potrebe postavljanja problema upravljanja potrebno je identificirati dobar matematički model procesa kojim se upravlja. Razvijen je algoritam za identifikaciju PWA modela uskupljavanjem. Korištenjem razvijenog algoritma identificiran je po dijelovima linearan model baterije u prostoru stanja. Nakon identifikacije, korištenjem PWA modela baterije primjenjen je koncept modelskog prediktivnog upravljanja stacionarnim baterijskim spremnikom energije u željezničkom sustavu s ciljem povećanja energetske efikasnosti i minimizacije troškova rada sustava. Naposlijetku, algoritam upravljanja, odnosno kriterijska funkcija optimizacijskog problema, proširena je kvadratnim članom kojim se uz ostvarenje čim bolje ekonomske bilance razmjene energije nastoji produljiti životni vijek baterije. Simulacijski rezultati projektiranog sustava upravljanja dali su zadovoljavajuće odzive procesnih veličina u oba slučaja.
|
520 |
3 |
|
|a Sažetak na engleskom: In order to increase energy and economic efficiency of railway transport systems, use of different types of energy storage is becoming more frequent. Energy storage are used to make better use of energy produced by regenerative breaking of trains, reduce peak power demand, minimize system costs and ultimately apply advanced control concepts that would enable achieving a better working performance and integration of railway system in advanced power systems. For the purposes of control problem formulation, it is necessary to identify a good mathematical model of the process which is managed. An algorithm for the identification of PWA model is developed that involves clustering-based procedure. By using the developed algorithm, piecewise affine (PWA) state space model is identified. After identification, by using PWA battery model, a concept of model predictive control is applied with battery energy storage in the railway system in order to increase energy efficiency and minimize costs of the system. Finally, the control algorithm, that is the objective function is extended by a quadratic term which while achieving better economic energy exchange balance also extends battery lifetime. Simulation results of the designed control system gave satisfactory response of process variables for both cases.
|
653 |
|
1 |
|a PWA sustav, Identifikacija modela, Konveksna optimizacija, Modelsko prediktivno upravljanje, Energetski efikasan željeznički sustav, Regenerativno kočenje, Miješano cjelobrojno programiranje
|
653 |
|
1 |
|a PWA system, Model identification, Convex optimization, Model predictive control, Energy efficient railway system, Regenerative brake, Mixed integer programming
|
700 |
1 |
|
|a Baotić, Mato
|4 ths
|
942 |
|
|
|c Y
|
999 |
|
|
|c 48748
|d 48748
|