Upravljanje bespilotnom letjelicom pomoću umjetne inteligencije

Sažetak na hrvatskom: Ovaj rad bavi se problematikom autonomne bespilotne letjelice. Na početku opisujemo vrstu letjelice koju ćemo koristiti u implementaciji I način na koji ista leti. Zatim su ukratko opisane umjetne neuronske mreže i potporno učenje, dva pristupa umjetne inteligencije ključna za...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:51690/Details
Glavni autor: Domitran, Sandro (-)
Ostali autori: Bagić Babac, Marina (Thesis advisor)
Vrsta građe: Drugo
Impresum: Zagreb, S. Domitran, 2019.
Predmet:
LEADER 02774na a2200229 4500
003 HR-ZaFER
008 160221s2019 ci ||||| m||| 00| 0 en d
035 |a (HR-ZaFER)ferid7331 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 1 |a Domitran, Sandro  |9 40980 
245 1 0 |a Upravljanje bespilotnom letjelicom pomoću umjetne inteligencije :  |b završni rad /  |c Sandro Domitran ; [mentor Marina Bagić Babac]. 
246 1 |a The use of artificial intelligence for flying a drone  |i Naslov na engleskom:  
260 |a Zagreb,  |b S. Domitran,  |c 2019. 
300 |a 31 str. ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
502 |b preddiplomski studij  |c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  |g smjer: Računarska znanost, šifra smjera: 41, datum predaje: 2019-06-14, datum završetka: 2019-09-10 
520 3 |a Sažetak na hrvatskom: Ovaj rad bavi se problematikom autonomne bespilotne letjelice. Na početku opisujemo vrstu letjelice koju ćemo koristiti u implementaciji I način na koji ista leti. Zatim su ukratko opisane umjetne neuronske mreže i potporno učenje, dva pristupa umjetne inteligencije ključna za razumjevanje dubokog potpornog učenja. Opisujemo PPO, metodu dubokog potpornog učenja, odabranu za učenje željenog ponašanja naše letjelice. U Unity Editor-u izrađujemo model letjelice i pomoću ML- Agents alata pripremamo okolinu za učenje. Prevodimo naš problem u sustav nagrada kojima letjelicu navodimo na željeno ponašanje. Nakon završenog učenja grafički prikazujemo dobivene rezultate. 
520 3 |a Sažetak na engleskom: The topic of this essay is the problematics of autonomous unmanned aircrafts. In the beginning, we described a type of aircraft that is used in implementation, along with its manner of flying. What follows is a brief description of artificial neural networks and reinforced learning, two approaches in artificial intelligence that are key to understanding deep reinforced learning. We also described PPO, a method of deep reinforced learning, chosen for the purpose of teaching our aircraft a desired behavior. In the Unity Editor, we made a model of the aircraft, and with the ML-Agents tool we prepared an environment for learning. We translated our problem into a reward system, which is used to lead the aircraft onto desired behavior. After the learning process is done, the obtained results are displayed graphically. 
653 1 |a umjetna neuronska mreža  |a letjelica  |a tailsitter  |a podržano učenje  |a agent  |a algoritam  |a nagrada  |a politika  |a treniranje  |a gradijent  |a Unity  |a MLAgents  |a Tensorflow 
653 1 |a artificial neural network  |a aircraft  |a tailsitter  |a reinforcement learning  |a agent  |a algorithm  |a reward  |a policy  |a training  |a gradient  |a Unity  |a MLAgents  |a Tensorflow 
700 1 |a Bagić Babac, Marina  |4 ths  |9 32054 
942 |c Z 
999 |c 51690  |d 51690